جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 تير 1394     
بیشترین کاربران اینترنت کجا هستند

تسنیم: این انستیتو که یکی از بازوهای مطالعاتی دانشگاه آکسفورد به شمار می‌آید نقشه رنگی منتشر کرده که در آن توزیع میلیون‌ها کاربر اینترنت در سراسر جهان تفکیک شده است و جالب اینکه در بسیاری از بخش‌های آن بر هم ریختگی‌های مختلفی دیده می‌شود.

در این نقشه بیشترین آشفتگی به آسیا مربوط می‌شود در حالیکه بین 40 تا 60 درصد جمعیت قاره کهن کاربر اینترنت به شمار می‌آیند اما سه چهارم این جمعیت ساکن چین هستند.

رنگ‌های تیره در این نقشه نشانه شمار بیشتر کاربران بوده و رنگ‌های روشن نیز حکایت از اندک بودن تعداد کاربران دارد.

براساس آنچه که در این نقشه آمده است آسیا دارای 1.24 میلیارد کاربر اینترنت است و تقریبا می‌توان گفت نیمی از کاربران آنلاین جهان (46 درصد) در قاره کهن قرار دارند. این میزان تقریبا با مجموع کاربران اروپا، آمریکای لاتین، منطقه کارائیب، خاورمیانه و شمال آفریقا و آمریکای شمالی برابری می‌کند.

همچنین مشخص شده که چین دارای 600 میلیون کاربر اینترنت است. پس از این کشور، آمریکا با 270 میلیون، هند با 190 میلیون و ژاپن با 110 میلیون کاربر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نکته قابل تأمل این است که مجموع شمار کاربران اینترنت در این سه کشور از کاربران آنلاین چین کمتر است هر چند بیشتر جمعیت این کشور بزرگ آسیایی کاربر اینترنت نیستند.

این نقشه همچنین نشان می‌دهد تنها در اندکی از کشورهای جهان ضریب نفوذ اینترنت فراتر از 80 درصد (جمعیت) است. آمریکا، هلند، انگلیس، ژاپن، کانادا، کره جنوبی، آلمان، استرالیا، بلژیک و فرانسه و چند کشور دیگر در اروپا در زمره این دسته قرار می‌گیرند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: