جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 تير 1394     
چرا برای استفاده از وسایل نقلیه شخصی مالیات وضع نمی کنند

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، يک استاد بين‌المللي علوم ارتباطات با توصيف تهران به عنوان شهري بسيار بزرگ با ترافيك روان و در حال حركت گفت: با وجود این که میزان جمعيت و تعداد خودروهاي تهران هر روز بیشتر می شود اما وضعيت ترافيك آن رو به بهبود است و هر بار كه به اين كلانشهر سفر مي‌كنم، جریان ترافيك در آن از سفر قبلي‌ام روان‌تر مي‌شود.

پروفسور کریستوفر گالووِي (Christopher j. Golloway)، استاد علوم ارتباطات دانشگاه مسي (Massey) شهر اوكلند در كشور نيوزلند، افزود: علاوه بر ترافيك روان، مردم بي نهايت عالي و بسیار مهربان، بوستان‌ها و پارك‌هاي سرسبز و همچنین پاکیزگی، تميزي و زیبایی شهر از ديگر ويژگي‌هاي مثبت تهران است.

وي كه به دعوت مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران به كشورمان سفر كرده بود و در جمع مديران روابط عمومي شهرداري تهران سخن مي‌گفت، تأكيد كرد: اخيراً توسط دولت محلي اوكلند بزرگ‌ترين شهر نيوزلند، ماليات جديدي براي استفاده كنندگان از وسايل نقليه شخصي وضع شده كه عوايد آن صرف توسعه حمل و نقل عمومي مي‌شود.

تهران امروز را با پیشرفته ترین کلان شهرهای جهان می توان مقایسه کرد

اين استاد بين‌المللي با طرح اين پرسش كه چرا شما در تهران براي استفاده از وسايل نقليه شخصي ماليات وضع نمي‌كنيد؟ گفت: استفاده كنندگان از خودروهای شخصي، علاوه بر اين كه باعث ترافيك مي‌شوند، با مصرف سوخت بيشتر به تشديد آلودگي هوا نيز دامن مي‌زنند و با وضع ماليات براي اين گروه از شهروندان به نفع شهرونداني كه از وسايل نقليه عمومي استفاده مي‌كنند، درآمد حاصل از اين ماليات مي‌تواند در جهت توسعه حمل و نقل عمومي هزينه شود.

پروفسور گالووِي با اعلام اين كه هر شهر، مزايا و معايب و نكات مثبت و نكات منفي خاص خود را دارد و هنر مسئولان شهري و شهروندان، اين است كه تفكر منفي نسبت به شهري كه آن را اداره نموده و در آن زندگي مي‌كنند را تغيير دهند، اظهار كرد: اگر مردم در شهر خود احساس شادي و خوشحالي داشته باشند، از زندگي در شهرشان ابراز رضايت كنند و نظر آن‌ها نسبت به شهري كه در آن زندگي مي‌كنند مثبت باشد، آن وقت مي‌توانيم ادعا كنيم که در اقدامات و برنامه‌ريزي‌هايمان عمل کرده‌ايم.

وي با تأكيد بر اين‌ كه تهران امروز را حتی با پيشرفته‌ترين كلانشهرهاي جهان مي‌توان مورد مقايسه قرار داد، تصریح كرد: در صورتي كه نگاهمان به شهرمان منفي است، بايد ويژگي‌هاي خوب و زيبايي‌هاي آن و به قول ايراني‌ها نيمه پر ليوان را ببينيم و با يك چرخش 180 درجه‌اي، نگرشمان را نسبت به شهر خود تغییر داده و مثبت كنيم.

در اتریش هر 365 روز 800 متر مترو ساخته می شود در تهران هر 13 روز

رييس مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران نيز در اين جلسه از متروي تهران به عنوان پروژه ای ملی و بزرگ‌ترين پروژه‌ شهری كشورمان نام برد و گفت: با توسعه ايستگاه‌ها و خطوط مترو، افزايش مسافران مترو به 10 ميليون جابه‌جايي روزانه را برای سه سال آینده، هدف‌گذاري كرده و این موضوع را به عنوان یک اولویت مهم در دستور كار مدیریت شهری قرار داده‌ايم.

 شهرام گيل‌آبادي با اعلام اين‌ كه تهران در زمينه احداث و آماده‌سازي تونل‌هاي مترو، ركورد بي ‌نظيري را در دنيا به خود اختصاص داده، اظهار كرد: كشورمان با بومي‌سازي تكنيك‌هاي بين‌المللي در زمينه ساخت تونل از جمله تكنيكي كه به روش اتريشي موسوم است، ركورد چشمگيري را به جا گذاشته و از خود اتريشي‌ها كه مبدع اين روش هستند نیز پيشي گرفته است.

وي در پایان جلسه مذکور با بيان كه در وين پايتخت اتريش به عنوان كشوري صاحب سبك در زمينه حفر تونل، سالانه تنها 800 متر تونل مترو حفر مي‌شود، تصريح كرد: اين در حالي است كه در تهران با فعاليت شبانه‌‌روزي صدها مهندس و هزاران کارگر در 200 جبهه كاري در 4 گوشه شهر، هر 13 روز 800 متر تونل مترو و سالانه بيش از 22 كيلومتر مترو ساخته مي‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: