جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 25 تير 1394     
دو ویژگی مردم ایران از زبان ظریف

تسنیم: در مصاحبه‌ای با نشریه نیویورکر که قبل از توافق هسته‌ای در تهران انجام شده است گفت  بسیار اهمیت دارد بدانید مردم ایران دو ویژگی دارند:اول اینکه در برابر فشارها مقاومت می کنند ولی در برابر احترام، واکنش بسیار مثبت نشان می‌دهند.

با بیان اینکه در امریکا بسیاری عادت به تحریم کردن دارند، افزود: به فرموده رهبری ایران ، اگر واشنگتن زبان تهدید و زورگویی را کنار بگذارد و آماده توافق با ایران بر اساس احترام متقابل در خصوص مساله اتمی باشد، می توانیم گزینه های دیگر را نیز در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه توافق هسته ای باعث همکاری و همگرایی بیشتر ایران و جامعه جهانی می شود،گفت:  ایران باثبات ترین کشور در منطقه است و یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری به شمار می آید، ایران باثبات ترین کشور منطقه است و با توجه به منابع انسانی با کیفیت بالا و تحصیل کرده خود بسیاری علاقمند به آمدن و سرمایه گذاری در ایران هستند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد تحریم‌ها و کاهش قمیت نفت فرصتی برای ایران فراهم کرد که با انجام اصلاحاتی  از اقتصاد رانتی به سوی اقتصادی واقعی‌تر حرکت کنیم.

وزیر امورخارجه ایران ، توافق هسته‌ای را محکی برای راستی آزمایی آمریکا دانست و گفت: باید دید کاخ سفید می تواند زبان زور و تهدید را کنار بگذارد.

ظریف تصریح کرد: آمریکا یکی از بنیانگذاران سازمان ملل است و گمان می کنم وقتی که بند دوم و پاراگراف چهارم منشور سازمان ملل را می نوشتند که تهدید به استفاده از زور مغایر با قوانین بین الملللی است، حال اگر یک کشور به صورت روزانه بگوید که همه گزینه ها روی میز است، به این معناست که آنان یک کشور مستقل را تهدید می کنند. این قانون جنگل است نه قانون سازمان ملل.

وی ادامه داد: بسیار اهمیت دارد بدانید مردم ایران دو ویژگی دارند: اول اینکه در برابر فشارها مقاومت می کنند ولی در برابر احترام، واکنشی مثبت نشان می دهند.

ظریف فرقه‌گرایی و افراطی‌گری را مهم‌ترین چالش همه کشورهای منطقه و چالشی جهانی خواند که تنها راه مقابله با آن همکاری منطقه‌ای در  همه سطوح سیاسی، فرهنگی، آموزشی و شهروندی است.

وزیر امور خارجه تاکید کرد خلیج فارس همواره اولویت من بوده است و اولین سفر خارجی ام به کشورهای همسایه این منطقه بود. برای ما امنیت در منطقه آسیای مرکزی و قفقاز ، منطقه خلیج فارس، ترکیه، افغانستان و پاکستان اهمیت بسیار زیادی دارد.

ظریف در پاسخ به این سئوال که آیا می توان زمانی را تصور کرد که شما و الجبیر، وزیرخارجه جدید سعودی درباره همکاری و منافع مشترک منطقه‌ای گفتگوی سازنده ای داشته باشید،گفت: من مشکلی با مذاکره با هیچ کسی در این منطقه ندارم به شرطی که اقدامات جنایتکارانه در حق مردم کشورهای همسایه خود صورت نداده باشند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: