جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 تير 1394     
همایش آسمان آبی، زمین پاک راهکارهای کاربردی ارائه دهد

به گزارش نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در همایش علمی آسمان آبی، زمین پاک باید راهکارهای کاربردی ارائه شود.

ستاد خبری همایش آسمان آبی، زمین پاک دخیل عباس زارع زاده بیان داشت: برگزاری همایش آسمان آبی، زمین پاک با محوریت ابعاد و موانع اجتماعی و فرهنگی طرح آسمان آبی و زمین پاک ارزشمند است ولی اگر خروجی آن کاربردی نباشد و نتواند به هدف های مورد نظر خود دست یابد از ارزش آن کاسته می شود.

وی ادامه داد: در این طرح باید بحث های علمی و پژوهشی به عنوان یک اولویت مهم در نظر گرفته شود تا بتوان با استفاده از این خروجی ها شاهد کاهش مشکلات و آسیب های جدی از جمله آلودگی هوا و ترافیک باشیم.

زارع زاده با بیان اینکه برنامه ها و سیاست گذاری این طرح نباید بلند پروازنه باشد، تصریح کرد: محورهای اجرای این طرح باید کاربردی و بر اساس واقعیت موجود باشد و بحث آموزش و فرهنگ سازی شهروندان در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: آموزش اخلاق شهروندی می تواند تاثیر بسزایی در کاهش آسیب های زیست محیطی داشته باشد و برای دست یابی به این مهم نباید تنها از شهرداری و دولت انتظار داشته باشیم بلکه این مهم نیازمند بسیج عمومی است و تشکل های غیردولتی و مردمی می توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استمرار در این طرح ها، اهمیت بسزایی دارد چرا که این مهم سبب تقویت و تثبیت طرح می شود و می تواند در دراز مدت اثرات مطلوبی داشته باشد.

همایش علمی آسمان آبی، زمین پاک با محوریت "مدیریت پسماند"، "اخلاق و رفتار شهروندی"، "خط سفید(زبان هدایت)"، "فرهنگ و ایمنی ترافیک" و "ابعاد و موانع اجتماعی و فرهنگی طرح آسمان آبی، زمین پاک" 14 مردادماه سال جاری در تهران برگزار می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: