جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 تير 1394     
جزئیات فراخوان ناوگان حمل و نقل روستایی خارج از حریم شهری

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، رئیس اداره حمل و نقل روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در رابطه با وضعیت کنونی ناوگان حمل و نقل روستایی اذعان داشت: در حال حاضر بر اساس فراخوان ابلاغ شده به فرمانداری ها در صدد تجمیع اطلاعات در خصوص تعداد خودروهای فعال در ناوگان و وضعیت آن ها هستیم به طوری که بر اساس این فراخوان رانندگان فعال در این حوزه برای دریافت کارت های هوشمند ناوگان موظف به معرفی خود به فرمانداری های مربوطه می باشند و به این ترتیب برآورد تعداد خودروها و رانندگان این حوزه میسر خواهد شد.

قاسمی در گفتگو با خبرنگار شهردرای نیوز اظهار داشت: بر اساس مصوبات آیین نامه ساماندهی حمل و نقل روستایی  مقرر شد روستاهایی که خارج از حریم شهری هستند به لحاظ وضعیت راه ها به وسیله وزارت راه و شهر سازی و روستاهای داخل حریم شهری از طریق شهرداری ها و فرمانداری ها ساماندهی گردند.

وی همچنین گفت: در ادامه روند برنامه ریزی های ساماندهی حمل و نقل روستایی برای روستاهای خارج از شهر مسیرهای معینی از مبدا روستای خارج از حریم به اولین شهر نزدیک در نظر گرفته شد. بر اساس مسیرهای تعیین شده ابلاغیه فراخوان به فرمانداری های مورد نظر ارسال گردید تا از این طریق  علاوه بر رانندگان فعال در مسیرها  متقاضیان فعالیت در حمل و نقل روستایی نیز برای دریافت کارت هوشمند اقدام نمایند.

وی شرکت در دوره های آموزشی ناوگان حمل و نقل برون شهری را یکی از شرایط الزامی دریافت کارت هوشمند خواند و افزود: حداقل مدرک تحصیلی برای رانندگان برون شهری سیکل و برای رانندگان روستایی مقطع پنجم ابتدایی است و محدودیت سن افراد بین 23 تا 65 سال در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است افراد شاغل و یا بازنشته در این طرح پذیرش نخواهند شد.

قاسمی در خصوص برنامه های حمایتی سازمان در این طرح خاطر نشان کرد: به منظور نوسازی و بازسازی ناوگان پس از کنترل تعداد رانندگان فعال و متقاضیان جدید و جمع بندی اطلاعات بدست آمده از دهیاری ها و فرمانداری های مناطق مورد نظر، طی تسهیلات بانکی با بهره 4 درصد تا 80 درصد قیمت خودرو به صورت وام به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص نوع خودروهای ناوگان گفت: خودروهای مد نظر سازمان در حال حاضر سواری سمند ایران خودرو و خودرو ون است که از چین وارد می شود و عملیات مونتاژ آن توسط خودرو سازان داخلی صورت می گیرد. که اعتبارات خرید این خودروها در نتیجه ارتباطات سازمان، خودروساز و شرکت های تعاونی و در نهایت از طریق بانک تامین خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: