جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 تير 1394     
توصیه‌ برای رفع گرفتگی عروق قلب

تسنیم: یک کارشناس طب سنتی توصیه‌های مفید برای رفع گرفتگی عروق قلب را تشریح کرد.

سید جواد علوی درباره قلب اظهار کرد: قلب یکی از شریف ترین اعضای بدن است که وظایف زیادی را بر عهده دارد. سلامت بدن به سلامت قلب وابسته است. گرفتگی عروق قلبی به دلیل غلظت خون و تجمع مواد زائد در رگ‌هاست.

-افرادی که دچار گرفتگی عروق قلب هستند با رعایت تدابیری می‌توانند به سلامتی باز گردند.

-پودر ماءالجبن افتیمونی یکی از داروهای ساده‌ای است که برای رفع گرفتگی عروق قلب مفید است. (پودر ماءالجبن را می‌توان از عطاری‌ها خریداری کرد).

-افراد مبتلا به گرفتگی عروق کرونر بهتر است که صبح ناشتا 3 قاشق غذاخوری پودر ماءالجبن افتیمونی را با 2 قاشق غذاخوری خاکشیر همراه با یک لیوان از مخلوط عرقیاتی مانند بادرنجبویه, استخودوس, گاوزبان, بهارنارنج, آویشن, هل, دارچین, گلاب و نسترن مخلوط و مصرف کنند و تا 2 ساعت چیزی نخورند.

-ماءالجبن بسیار لطیف و زود هضم است و اندام‌ها سریع آن را جذب می‌کند و برای پاکسازی خون از مواد زائد بسیار مفید است.

به گفته علوی طبق گفته ابوعلی سینا ماءالجبن هم غذاست و هم دوا.

-صبحانه بهتر است افراد مبتلا به گرفتگی عروق قلب از بین مرباهایی مانند مربای سیب, "به", مربای بهارنارنج, مربای شکوفه سیب, مربای نارنج, مربای بالنگ بدون صرف چای با نان سنگک برشته مصرف کنند.

-بهتر است هفته‌ای حداقل 2 مرتبه زرده تخم مرغ عسلی مصرف کنند چرا که تخم مرغ عسلی بسیار لیطف و سریع الهضم است و به افزایش قوت‌ها و کاهش ضعف کمک می‌کند.

-در زمان میان وعده یا صبحانه می‌توانند چند عدد سیب را پخته همراه با عسل و کمی دارچین آن را مصرف کنند. کمپوت سیب خانگی برای پاکسازی خون از مواد زائد همه ارگان‌های بدن بسیار مفید است.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: در وعده صبحانه می‌توان 21 عدد مویز با بادام درختی یا شیره انگور با نان سنگک مصرف شود.

-مزه مزه کردن نمک قبل و بعد از غذا به پاکسازی معده کمک می‌کند که خود در رفع غلظت‌ خون بسیار موثر است.

-مصرف آب سیب همراه با کمی زعفران و لیموترش تازه برای رفع گرفتگی عروق قلب بسیار کمک کننده است.

در این باره علوی بیان داشت: رژیم سیر و لیموترش به پاکسازی بهتر عروق قلب کمک می‌کند.

طرز تهیه عصاره سیر و لیمو:

30 حبه سیر پوست گرفته را با حداقل 20 عدد لیموترش تازه با پوست که چند برش روی پوست آن زده شده در مخلوط کن ریخته تا خمیر شود. خمیر به دست آمده را با یک لیتر آب روی شعله بسیار کم به جوش رسانده؛ شعله را خاموش کنید تا سرد شود. سپس آن را صاف کنید و در یخچال نگهداری کنید و تا 40 روز یک استکان کوچک از این مخلوط را بعد از غذا مصرف شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: