جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 23 تير 1394     
توضیح کمالوندی درباره نقشه راه

فارس: بهروز کمالوندی سخنگو و معاون بین‌الملل رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با بخش خبری نیمروزی سازمان انرژی اتمی با اشاره به سفر آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران و مذاکرات با وی گفت: ما به ایشان گفتیم پرداختن به موضوعات گذشته نمی‌تواند بی‌انتها باشد و خوشبختانه در گزارش مدیرکل آژانس به این موضوع اشاره شده است.

کمالوندی با بیان اینکه می‌توانیم بگوییم حاصل تلاش 2 سال خودمان را احساس کردیم، افزود: مذاکرات مفصلی بود که به جمع‌بندی منجر شد که بر اساس آن دیگر قرار نیست جمهوری اسلامی ایران طی 12 سال گذشته که مرتب توضیح می‌داد این روند ادامه پیدا کند، این روند تا 15 دسامبر سال 2015 خاتمه پیدا می‌کند.

وی درباره بازدید از سایت پارچین گفت: در تمام مذاکرات تمام خطوط قرمزمان را به آژانس گفتیم در خصوص مناطق نظامی، افراد و دانشمندان در چارچوب خطوط قرمز خودمان به جمع‌بندی رسیدیم و این خطوط حفظ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، کمالوندی تاکید کرد: در مذاکرات متعددی که داشتیم خطوط قرمز مذاکرات را که همان دسترسی به سایت‌های نظامی، دانشمندان و متخصصان بود به صورت صریح با آژانس مطرح کردیم.

وی گفت: در این نقشه راه قرار نیست دسترسی به هیچ یک از سایت‌های نظامی داده شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: البته در چارچوب معاهده قراردادی که با آژانس امضا کردیم ممکن است آژانس نگرانی‌های مشروعی داشته باشد که باید آنها را برطرف کنیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: