جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 23 تير 1394     
بیش از 30 درصد زباله ها قابل بازیافت است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: 30 تا 40 درصد زباله های تولیدی شهروندان می تواند بازیافت شود.

حسین جعفری با اعلام این مطلب در همایش فصلی علما و ائمه جماعات منطقه19 افزود: تفکیک پسماندها ضمن کاهش هزینه ها و اثرات سوء ناشی از آنها در محیط زیست، باعث ایجاد شغل نیز می شود و درهمین راستا نیز باید فرهنگ تفکیک زباله را در بین شهروندان نهادینه سازیم.

حسینی تفکیک پسماندها را یکی از محورهای کمپین آسمان آبی زمین پاک اعلام و بیان کرد: به منظور آگاه سازی شهروندان درخصوص نحوه تفکیک و اهمیت این موضوع تمام زیرساختها در سطح شهر تهران اعم از تهیه مخازن، آموزش چهره به چهره، استفاده از رسانه های بصری، نصب بنرهای آموزشی و برگزاری کلاسهای آموزشی انجام شده است و همه این تلاشها درصورتی منجر به نتیجه می شود که شهروندان در این امر همکاری و مشارکت داشته باشند.

رئیس سازمان پسماند با بیان اینکه مردم شهر تهران مذهبی و ولایتمدار هستند تصریح کرد: ائمه جماعات از بزرگان مورد قبول مردم هستند و می توانند موضوع اهمیت پسماندها و تفکیک آنها را در حفظ محیط زیست و نیز ایجاد شغل به نمازگزاران در اوقات بین نماز یادآوری کنند.

در این همایش رضا نثاری شهردار منطقه نیز با اشاره به اهمیت رعایت قوانین خط سفید در کاهش تصادفات گفت: تعداد خودروهای کشور ما از سایر کشورها کمتر اما آمار تصادفات در مقایسه با آنها بالاتر است به طوریکه کشورما 4 برابر میانگین جهانی شاهد تصادفات است که بخشی از آنها نیز منجر به فوت می شود.

وی از ائمه جماعات درخواست کرد که بخشی از وقت خود را در حضور مردم به مباحث خط سفید و تفکیک پسماندها که در ارتقاء سطح سلامت شهروندان اهمیت بسیاری دارد، اختصاص دهند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: