جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 22 تير 1394     
پیشنهادیک نماینده برای دوران پساتحریم

 

نسیم : عزیز اکبریان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به عدم همکاری برخی شرکت‌های سرمایه‌گذار خارجی همچون سامسونگ به مشتریان ایرانی طی تحریم علیه کشورمان گفت: عوارض و گمرکات بر محصولات شرکت‌ سامسونگ در صورت رفع تحریم‌ها اخذ شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارداشت: در هر صورت چه زمان تحریم و چه غیر از تحریم باید از شرکت‌های داخلی حمایت کرد. این مساله اجنناب ناپذیر است و باید به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه دولتمردان قرار گیرد. اختیار شرکت‌های داخلی برعهده کشور است ولی شرکت‌های خارجی نه و زمانی که این شرکت‌ها منافع خود را به هر دلیلی در خطر ببینند از همکاری با ما امتناع می‌ورزند یا آن را ضعیف می‌کنند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید سرلوحه فعالیت‌های اقتصادی را حمایت از تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی قرار دهیم افزود: با این رویکرد به موفقیت‌های بزرگ اقتصادی در کشور دست می‌یابیم و این موضوع سبب خودکفایی و اشتغال زایی جمع کثیری از جوانان نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های همچون سامسونگ با وجود همه امتیازات در ایران به ویژه طی دو سال اخیر ارتباط خود را با ایران قطع کرده و از ارائه خدمات به مشتریان ایرانی امتناع کردند، افزود: این شرکت‌ها به دلیل این رفتار ناشایست باید مورد مواخذه قرار گیرند و عرصه را برای آنها به صورتی تغیر دهیم که به راحتی و بدون دلیل درستی دست به چنین رفتاری نزنند.

اکبریان اعمال عوارض از این شرکت‌ها را بهترین رویکرد جهت تنبیه آنها برشمرد و عنوان داشت: دولت باید به صورت ویژه از تولید کنندگان داخل حمایت کند تا بتواند به بهترین شرایط از لحاظ اقتصادی و اشتغال دست یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه دولت به هیچ عنوان نباید بازار اقتصادی را در اختیار کسانی قرار دهد که در زمان تحریم با ایران همکاری نکردند، تصریح کرد: این شرکت‌ها خدمات آنها به مشتریان ایرانی تابع و وابسته به مسائل و بحث‌های سیاسی بود که با رفع تحریم دولت باید هوشیار بوده و اقدامات لازم را برای تببیه آنها انجام دهد.

این نماینده مجلس بیان داشت: شرکت‌های خارجی که در زمان تحریم طی سال‌های اخیر از ارائه خدمات فنی و ... به ایران و مشتریان خود سربازدند باید برای درخواست همکاری مجدد در رفع تحریم‌ها با موانع مواجه شوند. حمایت از سرمایه‌گذران داخلی بهترین راه برون رفت از این مساله است و شرایط مساعد و مطلوب اقتصادی به همراه دارد.

وی ادامه داد: شرایط را باید به سمت و سویی سوق داد که با اصلاح روش‌ها مانع از متضرر شدن مشتریان ایرانی شرکت‌های خارجی شد. این شرکت‌ها علاوه بر پرداخت عوارض واردات محصولاتشان باید به صورتی عمل کنند که ثروت و سرمایه خود را به داخل آورده و در جهت اشتغال زایی جوانان ایرانی نیز حرکت کنند.

اکبریان عدم اشتغال را مهمترین مشکل جوانان امروزی در کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: دولت باید بیش از گذشته به این مساله اهتمام داشته باشد و با هر امکانی  اشتغال جوانان را فراهم سازد  وچرخه اقتصادی را به جریان اندازد. معضل بیکاری آسیب‌های اجتماعی زیادی به همراه دارد و در صورت عدم رفع آن دولت و کشور را با هزینه‌های سرسام آوری مواجه می‌سازد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان ضمن ابراز امیدواری از اجرای رویکرد اخذ عوارض از شرکت‌های سرمایه گذار خارجی که در زمان تحریم با ایران قطع همکاری کردند، گفت: حمایت از تولید داخل بهترین گام جهت رونق اقتصادی و اشتغال است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: