جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 خرداد 1393     
پیش بینی فضای پارک برای 13 هزار اتوبوس در اطراف حرم مطهر

به گزارش شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آستانه بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) گفت: یک هزار دستگاه واگن مترو و چهار هزار دستگاه اتوبوس به منظور خدمترسانی به زائران حضرت امام (ره) در نظر گرفته شده است. 

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: خدمات مترو و اتوبوسرانی که از اولین ساعات بامداد روز چهاردهم خرداد آغاز می شود، رایگان خواهد بود و زائران حضرت امام (ره) بدون پرداخت هزینه در مسیر رفت و برگشت به حرم مطهر جابه جا می شوند.

وی با اعلام این که مردم امکان عزیمت به دو ایستگاه حرم مطهر و بهشت زهرا (س) را از طریق تمام ایستگاه های مترو دارند، تأکید کرد: علاوه بر این اتوبوس های شرکت واحد نیز از 70 پایانه اتوبوسرانی و نقطه پر تردد از جمله میدان های مهم شهر اقدام به انتقال زائران به حرم مطهر می کنند.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که 10 باب پارکینگ با 6 هکتار وسعت در اطراف حرم مطهر ساماندهی شده، اظهار کرد: این پارکینگ ها فضای پارک ظرفیت توقف 13 هزار دستگاه اتوبوس از جمله اتوبوس هایی که زائران را از اقصی نقاط کشور به تهران منتقل می کنند و نیز اتوبوس های شرکت واحد را دارند.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که نسبت به هوشمندسازی محورهای منتهی به حرم مطهر و نیز ایمن سازی این مسیرها از جمله پیاده راه ها به ویژه در محورهای باقر شهر و صالح آباد اقدامات لازم به عمل آمده، تصریح کرد: با انجام این اقدامات انتظار می رود شاهد برقراری نظم و انضباط و تأمین ایمنی و روانی بیشتر در مقایسه با مراسم سال های گذشته باشیم.

وی با تأکید بر این که مسئولیت اصلی ستاد برقراری مراسم ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) در مجموعه مدیریت شهری و زحمات آن بر عهده معاونت خدمات شهری بوده، خاطرنشان کرد: علاوه بر این با مجموعه های مختلف از جمله پلیس راهور تهران بزرگ به منظور برقراری هر چه باشکوه تر این مراسم همکاری و هماهنگی به عمل آمده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: