جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 22 تير 1394     
حمله هکری آمریکایی‌ها به ایرباس

فارس: ابعاد بیشتری از جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) از  شرکت‌های اروپایی افشا شده است.

روزنامه آلمانی «بیلد» در گزارشی نوشت که سرویس امنیت ملی این کشور (BND) در نامه‌ای برای حفاظت از قانون اساسی از حمله هکر‌های آمریکایی به شرکت هوانوردی و تسلیحاتی ایرباس (EADS) خبر داده است. بر این اساس آمریکایی‌ها  دوم نوامبر 2011 برنامه‌ای را علیه رایانه‌های این کنسرسیوم اجرا کرده بودند و سازمان حفاظت از قانون اساسی آلمان هم از این حمله مطلع بوده است.

بیلد در ادامه به نقل از منابع آلمانی و آمریکایی به این اشاره کرد که معامله این شرکت با عربستان مبنی بر ساخت سیستم کنترل مرزی زیرنظر بوده است و جاسوسی اطلاعاتی در این زمینه کشف و خنثی شد. سرویس امنیت ملی آلمان مسایل اقتصادی را از جمله انگیزه‌های احتمالی چنین اقدامی اعلام کرده است.

سرویس امنیت آلمان متهم شده است که طی قراردادی با آژانس امنیت آمریکا در جاسوسی از سیاستمداران و شرکت‌های اروپایی همکاری کرده است. این موضوع به همکاری 2 طرف در سال 2002 مبنی بر ارتباط ماهواره‌ای در مناطق جنگی از جمله سومالی و افغانستان مربوط می‌شود.

‌«زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان چندی پیش گفته بود که «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور 2 بار به وی اطمینان‌ خاطر داده بود که هیچ شواهدی از جاسوسی اقتصادی از (EADS) با همکاری آلمان و آمریکا وجود ندارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: