جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 22 تير 1394     
سکته مغزی سومین علت مرگ در جهان

باشگاه خبرنگاران: بیماری سکته مغزی شایعترین علت ناتوانی جسمی و سومین علت مرگ در سراسر جهان محسوب می‌شود، تنها در کشور ایالات متحده آمریکا سالانه بیش از 700 هزار مورد از این بیماری بروز می‌کند.

این بیماری اولین علت ناتوانی جسمی در جهان بوده و به دلیل نوع و طول مدت خدمات تشخیص و درمانی از پر هزینه ترین بیماری ها برای بیماران و سیستم درمانی محسوب می‌شود.

هوشنگ صابری متخصص مغز و اعصا گفت: مغز ارگان بسیار حساس به کاهش جریان خون و اکسیژن است که قطع کامل جریان خون در یک منطقه از مغز ظرف چهار تا ده دقیقه سبب مرگ بافتی خواهد شد.

وی ادامه داد:سکته مغزی را می‌توان به دو قسمت بزرگ تقسیم کرد که شامل سکته‌هایی به صورت خونریزی که باعث افزایش فشار داخلی می شود و سکته‌هایی که خونریزی اتفاق نمی‌افتد.

این متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: با توجه به شرایط و سبک زندگی افراد برخی از مردم به علت پیشرفت تکنولوژی کمتر به فعالیت خارج از منزل می‌پردازند.

البته ناگفته نماند که نوع غذا و پرهیز از دخانیات هم بی‌تاثیر در سکته مغزی نمی‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: این بیماری صرف زمان نسبتا طولانی دارد ولی مردم می‌توانند با استفاده از مواد غذایی مناسب تحرک، پرهیز از دخانیات و کاهش استرس و اضطراب تاحدودی از این بیماری جهانی در امان باشند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: