جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 خرداد 1393     
روایت خلبان از فرود اضطراری در زاهدان

فارس: محمد تحویلیان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: توکل بر خداوند و آموزش‌هایی که توسط شرکت هواپیمایی آسمان فرا گرفته بودیم توانستیم هواپیما را بدون مشکل خاصی فرود آوریم.

وی گفت: در زمان اینکه متوجه شدیم چرخ‌های هواپیما با مشکل مواجه شده است تلاش کردیم تا فضا را در هواپیما آرام و به مسافران آرامش دهیم.

تحویلیان ادامه داد: در همان زمان با تهران ارتباط برقرار کردیم و توانستیم برنامه‌های فرود را طراحی کنیم که به یاری خداوند و توسل بر ائمه اطهار خداوند کمک‌مان کرد.

وی با اشاره بر اینکه لطف خداوند متعال شامل حال ما و مسافران شده که توانستیم این حادثه را مدیریت کنیم گفت: همکاری کادر پروازی در همراهی با مسافران و نجوای یا حسین (ع)، یا ابوالفضل(ع)، امام رضا (ع) و جوادالائمه (ع) مهم‌ترین عامل در موفقیت بی‌حادثه بودن این پرواز شد..

خلبان پرواز فوکر 100 مشهد ـ زاهدان عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود باید سیستم‌هایی از هواپیما را از مدار خارج می‌کردیم تا بتوانیم فرود بیاییم و در این حالت هر اتفاق نادر دیگری امکان داشت رخ دهد که مناجات و ذکر مسافران حرم رضوی و توسل به ائمه اطهار(ع) سبب شد تا پرواز با کمترین خسارت به زمین بنشیند.

کشیک برج مراقبت فرودگاه بین‌المللی زاهدان نیز گفت: در آن موقع شیفت بسیار سخت و سنگینی بود و به نظرم این اتفاق اولین و بزرگ‌ترین اتفاق دوره کاری بنده در فرودگاه‌های بین‌المللی زاهدان بوده است.

پدرام نصرالله‌زاده گفت: در برج مراقبت نیز به صورت تیمی کار را مدیریت کردیم و بعد از اینکه خلبان اعلام مشکل کرد وظایف را به افراد اعلام کردیم.

وی گفت: مدت مدیریت این حادثه بیش از یک ساعت به طول انجامید که برایمان بسیار دیر گذشت.

کشیک برج مراقبت فرودگاه بین‌المللی زاهدان ادامه داد: فضا و استرس به وجود آمده در برج مراقبت بسیار بالا بود به گونه‌ای که پس از فرود موفقیت آمیز هواپیما اشک شوق از چشمانمان جاری شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: