جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 تير 1394     
به شایعات در مورد اسیدپاشی گوش ندهید

فارس: سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا در ادامه نشست خبری سخنگوی ناجا در پاسخ به پرسش فارس در مورد آخرین جزئیات پرونده اسیدپاشی اصفهان و شایعات پیرامون آن اظهار داشت: به شایعات گوش نکنید؛ به سرنخ‌هایی رسیده‌ایم، اما چون متقن نشده اعلام نمی‌کنیم؛ خبر اصلی را از پلیس بپرسید و بدانید اگر نتیجه‌ای حاصل شد، در کمترین زمان ممکن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون اجتماعی ناجا در مورد شیشه‌های دودی خودروها و تمهیدات پلیس برای برخورد با خودروهای دارای این شیشه‌ها بیان داشت: طبق قانون اگر کسی از شیشه‌های رنگی یا دودی برای خودروهای خود استفاده می‌کند باید از فاصله‌ سه متری، سرنشینان خودرو مشخص شوند.

این مقام ارشد انتظامی کشور ادامه داد: اگر فردی این موارد را رعایت نکند مشمول جریمه می‌شود که در کلانشهرها این جریمه 50 هزار تومان و در شهرستان ها 30 هزار تومان است که این مسئله در دستور پلیس راهور قرار گرفته و دارد و در مواجهه با خودروهایی که سرنشینان داخل آنها مشخص نیست، برخورد مقتضی صورت می‌گیرد.

وی در مورد درگیری چند روز پیش در یاسوج اعلام کرد: در این درگیری یک نفر کشته شد و حال یک نفر دیگر وخیم است؛ این موضوع یک نزاع و درگیری بود که توسط سلاح ساچمه‌زن به وقوع پیوست که کمتر از 24 ساعت عوامل آن توسط پلیس شناسایی شده و در کمتر از 48 ساعت دستگیر شدند.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: در بروز این درگیری، یک ارتباط و آشنایی قبلی نبوده و متأسفانه مشاجره و عدم کنترل خشم باعث وقوع این حادثه گردیده، امر به معروف و نهی از منکری هم در کار نبوده است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد دستگیری مدیران بانک سپه گفت:‌ در این زمینه اطلاعی ندارم، اما کلاهبرداری در یکی از بانکها به وقوع پیوسته و بدین گونه بود که فردی که برای نصب آنتی‌ویروس مراجعه کرده بود، متأسفانه اطلاعات را کپی می‌ کرد و 19 میلیارد تومان از وجوهات را برداشته بود که توسط پلیس فتا در اهواز دستگیر شد.

منتظرالمهدی در مورد موضوع سربازی اظهار داشت: افرادی مشمول جریمه غیبت سربازی می‌شوند که غیبت هشت ساله داشته‌اند و سؤال می‌شود که اگر کسی 7 سال و چهار و ماه غیبت داشته باشد مشمول این طرح می‌شود یا نه، که باید گفت اگر مدت غیبت سرباز تا پایان سال 94 هشت سالش پر شود، مشمول این طرح می‌شوند و می‌توانند در این طرح شرکت کنند، چرا که در سال آینده معلوم نیست این طرح ادامه پیدا کند یا نه و با چه قیمتی باشد.

وی افزود: این طرح در هشت گروه تحصیلی طبقه‌بندی شده و کمترین مقدار جریمه 100 میلیون ریال و بیشترین آن 500 میلیون ریال است که به ازای هر یک سال مازاد، 10 درصد افزوده می‌شود؛ البته تأهل و هر فرزند 5 درصد از سرجمع جریمه را کم می‌کند.

معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: کسانی که با این طرح معافیت را دریافت می‌کنند، نمی‌توانند به عنوان کاندیداتوری مجلس، عضو شورای اسلامی شهر روستا مشغول به فعالیت شوند؛ همچنین از انتصاب به عنوان مدیریت های سیاسی و اداری نیز محروم می‌شوند.

سخنگوی ناجا به ثبت نام 285 هزار و 906 نفر در این طرح پرداخت و تصریح کرد: پرونده حدود 130 هزار نفر بررسی شده که 126 هزار نفر مشکل نداشته‌اند و 4 هزار نفر مشمول نشده‌اند، همچنین 24 هزار کارت معافیت صادر شده و 6 هزار کارت نیز تا چند روز آتی صادر خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی کشور در پاسخ به سؤالی در مورد سرقت‌های مسلح سریالی در مشهد گفت: اینکه سرقت‌ها سریالی بوده است اینگونه نیست، چرا که چند سرقت اتفاق افتاده که دو فقره آن بلافاصله شناسایی و دستگیر شدند و این می‌تواند در هر شهری اتفاق بیفتد، اما سریالی نبوده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: