جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 تير 1394     
مادربزرگ نوه 7 ساله خود را سوزاند

سلامت نیوز:دکتر غلامرضا شریعت طی یادداشتی که برای سلامت نیوز ارسال کرد نوشت: شب قدر شب بیست و یکم رمضان یکی از شبهایی که سرنوشت مقدر می شود بنا به دلایلی در بیمارستان بودم برنامه ماه عسل تلویزیون بازمانده خیل 175 غواص شهید دست بسته را نشان می داد.

منتظر ندای الله اکبر بودیم که اتومبیلی با ترمز شدید جلوی اورژانس متوقف می شود و از آن زن و شوهر جوان بهمراه دخترکی شش هفت ساله پیاده و شتابان به سوی اورژانس روانه می شوند.

استرس پدر و مادر امکان اقدام سریع را از ما می گیرد ابتدا باید به زوج جوان آرامش داد تا بتوانیم اقدامات خود را انجام دهیم دوستان همکار مشغول اقدامات درمانی می شوند و پدر و مادر را جهت توصیه به اقدامات لازم به مطب می خوانم می بینم که پدر در بدو امر از شکایت به پلیس دم می زند و اینکه مادر همسرم به عمد ظرف محتوی آب جوش را روی دخترک ریخته است .

در هر حال بیمار با توصیه های لازم و اطمینان بخشی به خانواده تحت درمان و مراقبت قرار گرفت و لیکن نکاتی ورای اين بیمار وجود داشت که شاید ذکر آنها کمکی به پیشگیری از این دست حوادث باشد سابقه ای که این مرد از مادر همسرش مثال می کرد نشان دهنده بیماری روحی و روانی این خانم بود که به کرات در مورد دیگران این حملات را انجام داده است و از رفتن نزد روانپزشک خودداری می کند.

با توجه به این شرایط از جمله اقدامات موثر بهزیستی تشکیل اوژانس اجتماعی بوده است که اگر اطلاع رسانی به این عزیزان انجام می گرفت شاید شاهد این اتفاقات و اتفاقات مشابه دیگر در سطح جامعه نبودیم و در واقع همانگونه که قبلا ذکر شده بود پیشگیری اولیه در این خصوص انجام می گرفت و کار به اینجا نمی رسید.

اطلاع رسانی توسط بهزیستی رسانه ها و آگاهی مردم از خدمات این اورژانس کمک شایانی به کاهش اینچنین حوادثی خواهد نمود اینجاست که انسان شب قدر را در ترسیم سرنوشت آینده خود می بیند که گوش خود را بر صدای غواصان شهید نبندیم و مردم و مسئولین همه بدانند که عبادت جز خدمت به خلق نیست امیدوارم نقشه زندگی یکساله بعدا" با این تفکر شکل بگیرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: