جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 تير 1394     
17هزار تاکسی فرسوده پشت فیلترهای طرح مناطق کم انتشار آلایندگی می مانند

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز، مدیر اداره نوسازی سازمان تاکسیرانی تهران در خصوص روند اسقاط و نوسازی تاکسی های فرسوده اذعان داشت: متاسفانه در رابطه با نوسازی خودروهای فرسوده سازمان همچنان روزنه امیدی مشاهده نمی شود و ستاد سوخت به عنوان نهاد مسئول در این زمینه تا کنون اقدام موثری صورت نداده است.

محمدپور در گفتگو با شهرداری نیوز اظهار داشت: مسئله واگذاری امور اجرایی نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی از سال گذشته توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت رسانه ای شد و متاسفانه در سطح رسانه ها نیز باقی ماند به طوری که تا کنون کوچکترین اقدامی مبنی بر واگذاری امور به سازمان تاکسیرانی صورت نگرفته است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر کلیه امکانات حوزه اسقاط و نوسازی ناوگان در اختیار ستاد سوخت قرار دارد و سایت مربوطه، تخصیص مراکز اسقاط، قرارداد با خودرو ساز و تخصیص ارزش گواهی اسقاط تحت حاکمیت ستاد است. این در شرایطی است که برگزاری جلسات متعدد و مکاتبات صورت گرفته میان سازمان تاکسیرانی و ستاد سوخت تا کنون هیچ نتیجه و پاسخ مطلوبی را در بر نداشته است.

وی افزود: در حال حاضر ثبت سفارش خودرو در وزارت صنعت، معدن تجارت صورت نمی گیرد ازین رو خریداران تمایل خود را نسبت به خرید گواهی اسقاط از دست داده اند چرا که در شرایط کنونی خرید گواهی اسقاط به منزله انباشت وجوه نقد خریداران تلقی می گردد.

مدیر نوسازی سازمان تاکسیرانی تهران از بدهی 232 میلیاردی ستاد سوخت به خودروسازان خبر داد و تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت به تاریخ 13/12/1393 ستاد سوخت موظف به پرداخت بدهی های معوق شرکت های خودرو سازی به ویژه ایران خودرو در خصوص گواهی های اسقاط خودروهای فرسوده گردید که این مهم تا کنون عملیاتی نشده است. به همین دلیل در شرایط کنونی خودروسازان در فرآیند نوسازی تاکسی های فرسوده تنها در قبال دریافت وجوه نقد نسبت به تحویل خودروهای درخواستی اقدام می نمایند.

وی افزود: باید در نظر داشت که به منظور کاهش آلودگی هوا طرح نوسازی ناوگان از طریق اسقاط خودروهای فرسوده در دستور کار است به طوری که پس از اسقاط و فک پلاک خودروی فرسوده و خروج از ناوگان حمل و نقل پلاک فکی مذکور در اتومبیل جدید نصب خواهد شد و برنامه ای در جهت توسعه ناوگان وجود ندارد.

وی با تاکید بر پیگیری های مستمر سازمان تاکسیرانی در خصوص پیشبرد برنامه های نوسازی گفت: برگزاری جلسات متعدد با ستاد سوخت، مراکز اسقاط، بانک های عامل و شرکت های خودرو ساز به طور جدی در حال پیگیری است لیکن تا کنون نتایج مطلوبی در بر نداشته است.

وی در رابطه با مشکلاتی که به دنبال توقف روند نوسازی تاکسی های فرسوده بوجود آمده اند اظهار داشت: منع تردد خودروهای فرسوده خصوصا خوروی پیکان از دی ماه سال جاری در حالی است که هم اکنون6 هزار و 200 دستگاه خودرو تاکسی پیکان در کلان شهر تهران تردد دارند و نگرانی ها برای رانندگان این تاکسی ها روز به روز افزایش می یابد.

ویدر پایان خاطر نشان کرد: با اجرای طرح مناطق کم انتشار آلایندگی عملا 17 هزار تاکسی فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی تهران نمی توانند از فیلترهای معاینه فنی جان سالم به در ببرند و مابقی خودروها نیز شانس زیادی برای اخذ رتبه سبز و تردد در عموم مناطق تهران را نخواهند داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: