جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 خرداد 1393     
تمهیدات پلیس برای مراسم ارتحال امام (ره)

تسنیم: سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه جلسه قرارگاه روح‌الله در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز آخرین هماهنگی‌ها و تمهیدات برای برگزار مراسم ارتحال امام خمینی(ره) اندیشیده شد و پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز همچون سال‌های گذشته بیش از یک میلیون زائر در این مراسم در حرم امام خمینی حاضر شوند. لذا همه دستگاه‌ها و تمام استانها با همکاری بسیج و مسئولان استانی اقدامات لازم را برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته‌اند. 

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از زائران از شهرستانها عازم تهران می‌شوند، گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده 20 هزار اتوبوس و هزاران دستگاه خودروی شخصی برای این مراسم عازم تهران می‌شوند که با توجه به این موضوع پارکینگ‌های لازم پیش‌بینی شده و برای نظم هرچه بیشتر در عبور و مرور به آنها زمان ورود و خروج اتوبوس‌ها مشخص شده است. 

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه پلیس به دنبال تامین امنیت زائران از مبداء تا حرم و همچنین در مسیر برگشت آنها است، گفت: با توجه به این مسئله نیروی انتظامی 31 هزار نفر از تهران بزرگ، شرق و غرب استان تهران و همچنین استان البرز در این مراسم به کار می‌گیرد و این تعداد نیرو علاوه بر نیروهای امدادی، خدماتی، بسیج و سپاه است که وظیفه خدمت رسانی و تامین امنیت زائران را برعهده دارند. 

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار شهرداری تهران برای تسهیل در عبور و مرور زائران در حد فاصل پارکینگ تا حرم وسایل حمل و نقل عمومی در نظر گرفته است.

احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیش‌بینی‌های پلیس برای پیشگیری از وقوع سرقت و جرائم مختلف در این مراسم اظهار داشت: پلیس آگاهی پیش‌بینی‌های لازم را در این خصوص به عمل آورده و ماموران پلیس با استفاده از گشت‌‌های آشکار و پنهان خود و با بهره‌گیری از سیستم‌های پلاک‌خوان و شگردهای چهره‌زنی درصدد کنترل این مراسم است. لذا شاهد هستیم که در سال گذشته نیز جرائم ارتکابی در این مراسم به یک سوم کاهش یابد. 

فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت دانایی‌فر و شایعات منتشر شده در این باره افزود: هیچ اطلاع جدیدی از وضعیت وی نداریم و فعلا هیچ دلیلی برای تایید اخبار منتشر شده در مورد وضعیت وی وجود ندارد و همانطور که اخباری در گذشته مبنی بر کشته شدن وی منتشر شد و ما آن را تایید نکردیم در حال حاضر نیز اخبار جدید پیرامون این موضوع را تایید نمی‌کنیم. لذا رسانه‌ها نیز از دامن زدن به این مسئله بپرهیزند.

احمدی‌مقدم در پایان با تاکید بر اینکه پلیس در بحث مبارزه با مجرمان و اراذل و اوباش در تهران بزرگ به دنبال تاراندن آنها نبوده،تشکیل فرماندهی مستقل در شرق و غرب استان تهران را باعث کاهش وقوع جرم در شهرستانهای اطراف تهران عنوان کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: