جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 تير 1394     
رضایی: داعش، "اسرائیل دوم" است

باشگاه خبرنگاران: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری که امروز (شنبه) در دفتر مجمع برگزار شد، با تقدیر از حضور حماسه‌آفرین ملت ایران در پاسداشت و نگهداشت ابتکار سیاسی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار داشت: مردم با وجود گرمای شدید و شب زنده داری به دلیل حضور در مراسم شب قدر حضور چشمگیری در تهران و سراسر کشور داشتند.

وی ادامه داد: در سراسر جهان و حتی آمریکا راهپیمایی روز قدس صورت گرفت و حرکتی که از ایران آغاز شده به نمایش باشکوه جهانی تبدیل شد درحالی که ما به جز روز جهانی قدس هیچ مراسم سیاسی بین‌المللی دیگری نداریم و این حرکت از ایران شروع شده است.

رضایی تاکید کرد: امروز در سراسر جهان راهپیمایی روز قدس به صورت همزمان برگزار می‌شود که این نشاندهنده نقش‌آفرینی ملت ایران در صحنه‌های بین‌المللی است و ملت ایران می‌تواند کارهایی انجام دهد که تاثیر فرامنطقه‌ای داشته باشد. ما در جلسه امروز مجمع با دنبال سیاست‌های کلی محیط زیست تا بند 10 این سیاست‌ها را پیش بردیم و در جلسه آینده سیاست‌های کلی محیط زیست به تصویب می‌رسد و خدمت مقام معظم رهبری ارسال خواهد شد.

رضایی با اشاره به برخی انتقادها مبنی بر عدم توجه برنامه ششم توسعه به مسئله محیط زیست گفت: ما در مجمع در حال تصویب برنامه محیط زیست بودیم و پس از آنکه آن را تصویب کنیم به صورت یکجا به دولت و مجلس ابلاغ می‌کنیم و این برنامه در برنامه ششم و هفتم مورد ملاحظه قرار خواهد گرفت.

وی با شاره به اینکه برنامه ششم توسعه گام مهمی در توسعه کشور به حساب می‌آید، تاکید کرد: نکات مهمی در سیاست‌های برنامه ششم توسعه آورده شده است که اولین نکته موضوع رشد اقتصادی 8 درصدی است. گفته می‌شود با وجود اینکه ما هم در تحریم به سر می‌بریم و قیمت نفت پایین آمده آیا کشور می‌تواند به رشد 8 درصدی برسد؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: با توجه به اینکه ما رشد اقتصادی را در نظر داریم و تنها به منافع دولت نگاه نمی‌کنیم، بررسی‌های ما نشان می‌دهد رشد اقتصادی 8 درصدی در طول 5 سال آینده امکانپذیر است و این رشد می‌تواند تامین شود. البته ممکن است سال‌های اول این رشد کم باشد اما در سال‌های آخر این رشد می‌تواند تامین شود به‌گونه‌ای که متوسط رشد به 8 درصد برسد. البته اگر تنها منابع دولت را در نظر بگیریم، ممکن است این منابع تامین کننده نباشد، ولی ما در رشد اقتصادی کشور منابع ملی یعنی تمام ظرفیت‌هایی که در دولت، بخش خصوصی، منابع طبیعی و منابع ژئوپولوتیک وجود دارد را می‌بینیم.

وی دستیابی به رتبه اول علمی و فناوری جزء سیاست‌های برنامه ششم توسعه دانست، ادامه داد: دستیابی به رتبه اول علمی و فناوری در منطقه در طول 5 سال برنامه ششم توسعه امکانپذیر است؛ از طرف دیگر مقام معظم رهبری بر اجرای سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه تاکید کردند و آیین‌نامه نظارتی آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است. بنابراین شاید برنامه ششم توسعه اولین برنامه‌ای است که نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی کشور در آن لحاظ خواهد شد.

رضایی با تشکر از معاونت برنامه و بودجه بیان کرد: وزارتخانه‌ها در برنامه ششم همکاری صمیمانه‌ای با مجمع داشتند و پس از ارسال سیاست‌های برنامه ششم خدمت مقام معظم رهبری ایشان 110 سیاست پیشنهادی را در قالب 80 بند اصلاح و ابلاغ کردند.

باشگاه خبرنگاران: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این نشست خبری با اشاره به تلاش اسرائیل برای جبران شکست‌های خود تاکید کرد: کمک‌های دولت بوش به اسرائیل با حمله به افغانستان و عراق به نتیجه نرسید و از این رو توطئه جدیدی با ایجاد داعش با همان مدل اسرائیل شکل گرفته است که آنها سعی دارند شکست اسرائیل را از این طریق جبران کنند.

وی ادامه داد: اسرائیل یهودی‌های افراطی را از سراسر جهان در اسرائیل جمع کردند البته همانند این اقدام را در ارتباط با داعش انجام می‌دهند و مسلمانان تندرو، افراطی و انحرافی را در شمال عراق و سوریه جمع کرده‌اند و در صدد ایجاد اسرائیل دوم در مجاورت مرزهای فلسطین هستند.

رضایی در رابطه با شکست طرح از نیل تا فرات اسرائیل اظهار داشت: آنها می‌خواهند این خلا جغرافیایی را با داعش پر کنند و در حال حاضر داعش از فرات تا دریاچه اردن حضور دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ملت ایران پاسخ این توطئه‌ها را با شعار علیه تکفیری‌ها، اسرائیل، آمریکا و عربستان داد. اگر اسرائیل می‌توانست از نیل تا فرات را تضمین کند، هیچ گاه ما با چنین پدیده‌ای روبرو نبودیم. اگر بوش در حمله به عراق و افغانستان می‌توانست دموکراسی‌های طرفدار اسرائیل را ایجاد کند، شاید هیچ‌گاه داعش بوجود نمی‌آمد. در حقیقت داعش برای این بوجود آمده است که طرحی که غربی‌ها از 100 سال پیش برای جهان اسلام در نظر گرفته‌اند را پیاده کنند.

رضایی تصریح کرد: داعش نیز مانند جریان اسرائیل است. یعنی صهیونیست‌های مختلف را از سراسر جهان در فلسطین جمع کردند و هم‌اکنون نیز در مناطقی که دست داعش است، آدم‌های افراطی از آلمان، فرانسه و آمریکا و کشورهای غربی حضور دارند. خیلی از یهودی‌ها به فلسطین نرفته‌اند. آنها آدم‌های معتدلی هستند و همین اتفاق افتاده و مسلمان‌های تند و افراطی را از سراسر جهان در مجاورت فلسطین جمع کرده‌اند و هدفشان این است که حالا که اسرائیل اول نتوانست کاری انجام دهد، شاید با اسرائیل دوم بتوانند به جایی برسند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ملت ایران پاسخ دندان‌شکنی به این طرح‌ها و توطئه‌ها دادند و با شعارهایی که علیه داعش و تکفیری‌ها و تجاوز عربستان به یمن و توسعه‌طلبی‌های آمریکا پاسخ آنها را دادند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره راهکارهای ختم تجاوز عربستان به یمن تاکید کرد: ایران هیچ دخالت مستقیمی در حوادث یمن ندارد و ما می‌توانیم حمایت‌های سیاسی، تبلیغاتی و کمک‌های انسانی را انجام دهیم. البته این موضوع از بعد کارهای رسانه‌ای مهم است چرا که سکوت استعماری هدایت‌ شونده و برنامه‌ریزی شده علیه ملت یمن در جریان است و اخبار جنایات آل سعود را در یمن منتشر نمی‌کنند، اما رسانه‌های ایرانی می‌توانند این کار را انجام دهند.

رضایی افزود: حمایت‌های سیاسی خصوصا در کنفرانس‌ها و سازمان‌های بین‌المللی یعنی سازمان کنفرانس اسلامی و غیر متعهدها دارای اهمیت است و ایران نقش مهمی در این زمینه دارد؛ حمایت‌های انسانی ایران نیز در مورد یمن تاثیرگذار است. مردم یمن از کمبود آب و غذا رنج می‌برند و هواپیماهای سعودی مخازن آب، پمپ بنزین، بیمارستان‌ها و مساجد آنها را بمباران می‌کنند. ایده اسرائیل‌زایی و ایجاد کردن اسرائیل به دست سعودی‌ها در یمن صورت می‌گیرد و انتظار این است که ملت ایران در مقابل ظلم بزرگی که در بخشی از جهان اسلام جاری است، به صحنه بیایند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفت: آمریکا راهی به جز مذاکره با ایران ندارد و حمله نظامی یا تشدید تحریم‌ها به بن‌بست رسید و اوباما صراحتا گفت ما نمی‌توانیم به ایران حمله کنیم و تشدید تحریم‌ها نیز بی‌فایده است.

وی تاکید کرد: بنابراین مذاکره تنها راه آمریکاست و سنگ‌اندازی آنها باعث شده اروپایی‌ها که متحد آمریکا هستند نیز از این رفتار آمریکا گله‌مند شوند. هر چند که آن را علنی نمی‌کنند اما معتقدند با توجه به مسئله اوکراین این زیاده‌خواهی‌ها باعث ضرر خواهد شد و باعث می‌شود آنها در خاورمیانه نیز با مشکل مواجه باشند.

رضایی با تاکید بر اینکه همه قدرت‌های بین‌المللی موافق توافق هستند، به مخالفت روسیه و چین با زیاده‌خواهی‌های آمریکا اشاره کرد و افزود: مذاکرات ما با 1+5 به نتیجه رسیده اما آمریکا نمی‌گذارد کار تمام شود و به دنبال امتیازگیری بیشتری هستند و به این امتیازاتی که جمهوری اسلامی پذیرفته قانع نمی‌شوند.

وی درباره لزوم تائید هر گونه توافقی در شورای امنیت ملی و مجلس گفت: این مسائل مربوط به دولت است و مجمع به این مسئله ورود نمی‌کند اما از میز مذاکره تا شورای امنیت و رهبر انقلاب مرتب گزارشات رد و بدل می‌شود.

رضایی در پیش‌بینی خود از نتیجه مذاکره توضیح داد: اوباما ظرفیت سیاسی معینی دارد و این پرونده بسیار سنگین‌تر از توان تصمیم‌گیری اوست و بعید است اوباما همه این پرونده را حل و فصل کند لذا من نگرانم که بخش‌هایی از این پرونده بماند؛ چرا که قطعنامه‌های سنگین زمان اوباما صورت گرفت و او به سختی در تلاش است سنگی را که در چاه انداخته درآورد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: