جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 تير 1394     
حجامت برای این بیماری‌ها مفید است

ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین شهریار شریفی با بیان اینکه حجامت یک راه درمان است، اظهار کرد: حجامت به روشی از خونگیری اطلاق می‌شود که جهت درمان برخی از بیماری‌ها بکار می‌رود و دارای سابقه تاریخی هفت هزار ساله است.

حجت‌الاسلام شریفی اضافه کرد: حجامت سنت موکد رسول خدا و امامان بوده که خود و خانواده‌هایشان به انجام این عمل اهتمام می‌ورزیدند، گفت: حجامت در زمانی باید انجام شود که علائم غلبه خون ظاهر می‌شود. سنگینی در سر و درد آن، خارش صورت و پیشانی، تاری چشم، احساس وجود خون در دهان، تورم لثه، خواب زیاد، سرخی در سر و صورت و گردن و... از جمله مواردیست که نشان‌دهنده نیاز بدن به حجامت است.

عضو موسسه تحقیقات حجامت ایران به سخن امام رضا(ع) مبنی بر اینکه فصل بهار روح زمان‌هاست و در این فصل خون به هیجان در می‌آید و از حجامت در این ماه استفاده شود، اشاره کرد و گفت: به فردی که در سلامت کامل است و بیماری خاصی ندارد، توصیه می‌شود که یکبار در فصل بهار و یک بار در فصل پاییز حجامت کند. انجام این عمل در فصل تابستان و زمستان نیز مطلوب است. زمانی که فرد بیمار باشد با در نظر گرفتن کم خونی، قوای بدن و... براساس زمانبندی معینی انجام می‌شود.

وی متذکر شد: روز هفتم و چهاردم حزیران مصادف با اواخر خردادماه بهترین روزهای حجامت هستند و انجام آن در این روز دارای فواید و آثار معنوی و جسمی فراوانی است.

وی با تاکید بر اینکه حجامت در فصل بهار و پاییز فواید و آثار بیشتری دارد، گفت: این عمل در سرما و گرمای شدید کمتر از سایر زمان‌ها انجام می‌شود.

این کارشناس دینی با بیان تفاوت اهدای خون و حجامت افزود: حجامت و اهدای خون دو مقوله جدا هستند که هر کدام در جایگاه خود دارای منافع و ثمرات گوناگونی هستند و نمی‌توان منکر فواید اهدای خون شد و باید بدانیم که حجامت سبب تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن، سیستم هورمونی، سیستم عصبی - محیطی و مغزی می‌شود.

وی محدوده سنی حجامت را از از بدو تولد تا آخر عمر دانست و عنوان کرد: حجامت برای مادرانی که وارد ماه پنجم بارداری می‌شوند مفید است؛ چرا که در افزایش قد، مقاومت بدن کودک و مادر و در جلوگیری از زردی کودک اثرگذار خواهد بود.

عضو موسسه تحقیقات حجامت ایران درمان بیماری‌های ناشی از حجامت را فراوان خواند و گفت: تقریبا در تمامی بیماری‌های جسمی و روحی انسان، حجامت به طور کامل یا به طور نسبی درمان می‌کند و به اثرگذاری بیشتر سایر درمان‌ها کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: حجامت در درمان نسبی و کامل سردردهای عصبی و میگرن، تقویت بینایی چشم، فشارخون و رفع غلظت خون، چربی، قند و اوره خون، بیماری‌های پوستی و خارش بدن، آبله مرغان، نقرس، سکته قلبی و مغزی، افزایش قدرت ایمنی بدن، آرتروز و رماتیسم، آسم، سرفه و تنگی نفس، سوء هاضمه و ورم معده، کنترل بیماری‌های اعصاب و روان، دیسک کمر و کمردرد، لکنت زبان، برخی از انواع سرطان، سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا، زردی نوزادان، ضعف و ناتوانی جسمی، عفونت لوزه و ... تاثیرگذار است.

حجت‌الاسلام شریفی تصریح کرد: برخی داروهای شیمیایی دارای عوارض و صدمات جانبی هستند و ممکن است به طور موقت دردهای بدن را آرام کنند، اما به سایر بافت‌ها و ارگان‌ها لطمه وارد می‌سازند. در مقابل حجامت هیچ آسیبی به بافت‌های بدن وارد نمی‌کند و علاوه بر اینکه در برخی موارد به صورت ریشه‌ای بیماری مورد نظر را کنترل و درمان می‌کند بر سایر بیماری‌های فرد نیز اثرات مثبت خواهد داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: