جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 19 تير 1394     
شهردار منطقه 18 با تأكيد بر لزوم اجراي طرح خط سفيد
مديريت شهري در ايجاد نظم و انضباط در تهران پيش قدم شده است

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز:شهردار منطقه 18 با اعلام اين كه در بزرگراه‌هاي درون شهري و برون شهري در كشورهاي پيشرفته با وجودترافيك‌هاي سنگين، خودروها در رديف‌های منظم و بين خطوط حركت مي‌كنند و مي‌ايستند، گفت: رانندگان در اين بزرگراه‌ها در ده‌ها خط پشت سر هم همچنان با نظم و انضباط مي‌ايستند كه گويي به سربازي رفته و همچون سربازان در صفوف پشت سر هم در خطوط موازی ايستاده‌اند.

دكتر وحيد نوروزي افزود: چندين و چند دهه است كه در اين كشورها خط سفيد معنا و مفهوم ويژه‌اي پيدا كرده و خطوط ترافيكي روي آسفالت، حرمت و حريم دارد و ما هم آرام آرام داريم تمرين مي‌كنيم تا با مفهوم و معناي خط سفيد آشنا شده و به خطوط ترافيكي احترام بگذاريم.

وي با اشاره به اين كه كشور ما هزاران سال تاريخ و تمدن دارد و بسياري از مردم نیز ما به اين قدمت مي‌نازند، اظهار كرد:       با اين وجود، خيلي از مردم اصول اوليه رانندگي و حقوق ديگران را رعايت نمي‌كنند و به قانون و نظم و انضباط در رانندگي احترام نمي‌گذارند و البته ژست‌هاي همراه با تمدن، حداقل هنگام رانندگي چاره‌ساز نيست.

 دكتر نوروزي با بيان اين كه اگر ادعای تمدن چند هزار ساله داريم و به آن مي‌نازيم، بايد حداقل هنگام رانندگي به حقوق همنوعان خود احترام بگذاريم، تصريح كرد: يكي از اولين اصول احترام به حقوق ديگران يا همان رعايت حق الناس، رانندگي بين خطوط و ايستادن پشت چراغ قرمز و عدم ورود به خطوط عابر پياده و حريم عابران پياده است.

شهردار منطقه 18 در پايان با تأكيد بر اين كه تمرين حركت بين خطوط در سال 2015 ميلادي بیشتر به جوك و طنز شباهت دارد، خاطرنشان كرد: مديريت شهري در تهران در جهت برقراری نظم و انضباط در شهر پيش قدم شده و موضوع رانندگي بين خطوط و احترام به خط سفيد را در قالب كمپين «آسمان آبي ـ زمين پاك» به طور جدی در دستور كار خود قرار داده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: