جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 15 تير 1394     
تست دیوارهای صوتی با تولید انرژی خورشیدی در هلند

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، معمولا تحقیقات تکنولوژی در مورد یافتن راه هایی برای ترکیب دو عملکرد متفاوت در یک ابزار و یا همان یک تیر و دو نشان است.

یک کنسرسیوم امکانات پژوهشی و شرکت های انرژی در هلند تا حدودی به این امر نزدیک شده است. این کنسرسیوم توانسته تولید انرژی خورشیدی را با دیوارهای صوتی ترکیب کند که چالشی بزرگ به حساب می آید.

Michael Debije، از دانشگاه فناوری آیندهوون محققی است که طرح اصلی این پروژه را ارائه کرد. وی در گزارشی که در مجله Nature در ماه مارس 2015 منتشر شد این پیشنهاد را ارائه کرد. این تکنولوژی به عنوان راه حلی عملی برای مشکلات مدرن شهری با نام دیوار صوتی خورشیدی (SONOB) شناخته می شود.

این کنسرسیوم متشکل از چهار موسسه مجزا است که با یک دیگر برای ساخت عناصر کنار جاده دوست دار محیط زیست همکاری می کنند. این دیوارهای صوتی شامل ساختاری برای حذف صداهای اضافه و در عین حال تولید انرژی پاک هستند.

در کانسپی مشابه با تکنولوژی انرژی خورشیدی، نور از طریق یک ورقه پلاستیکی شفاف با ظاهری زیبا جذب شده و سپس سلول های خورشیدی در این چهارچوب ذخیره شده و تبدیل به انرژی می شوند. تست این تکنولوژی از 18 ژوئن آغاز شده و تا یک سال ادامه خواهد داشت. اگر تست این تکنولوژی موفقیت آمیز باشد می توان شاهد چنین دیوارهایی در بزرگراه های شلوغ تمام دنیا بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: