جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 14 تير 1394     
ویژه برنامه های آموزشی هفته بدون نایلکس در سطح مناطق 22گانه

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رييس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با اشاره به نامگذاري روز 21 تيرماه به نام روز بدون نايلكس گفت: شهرداري تهران برنامه هاي گسترده اي را براي هفته بدون نايلكس (20 تا 26 تيرماه) جهت كاهش استفاده از كيسه ها و ظروف يكبار مصرف پلاستيكي در نظر دارد.

علي محمد شاعري با بيان اين مطلب اظهار داشت: با توجه به تشكيل كمپين "آسمان آبي ، زمين پاك" به عنوان يكي از اولويت هاي كلانشهر تهران و مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر الزام کاهش استفاده از کیسه ها و ظروف پلاستیکی و همچنين نامگذاری 21 تیرماه به عنوان "روز بدون نایلکس" دستور العملي براي برگزاري هفته بدون نايلكس تهيه و به مناطق 22 گانه ابلاغ شد.

وي با اشاره به آگاه سازی شهروندان در رابطه با مخاطرات استفاده از کیسه ها و ظروف يكبار مصرف پلاستیکی و نهادینه ساختن الگوهای فرهنگی در زمینه کاهش استفاده از این مواد در سطح جامعه افزود: كيسه های پارچه ای و ظروف گياهي بايد جايگزين كيسه ها و ظروف يكبار مصرف شوند.

شاعري با اشاره به هفته بدون نایلکس از 20 تا 26 تیرماه سال 94 با پیام "پلاستيك كمتر، زمين پاك تر، سلامت بيشتر" گفت: اين هفته برای چهارمین سال متمادی از سوی شهرداری تهران پيگري شده و برنامه هاي گسترده اي اجرايي مي شود.

وي در ادامه به تشكيل كارگروه روز بدون نايلكس در مناطق با حضور اداره محيط زيست،اداره آموزش های شهروندي، اداره سلامت و اداره بازيافت به دبيرخانگي اداره محيط زيست منطقه اشاره و اظهار كرد: تشكيل اين كارگروه به منظور هماهنگي هر چه بيشتردر اجراي برنامه هاي روز بدون نايلكس است.

شاعري نظارت بر عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و پلیمری در سطح همه ساختمان های شهرداري را از جمله برنامه های این روز اعلام كرد و گفت: استفاده از ظرفيت كانون خادمين مساجد جهت برگزاري جلسات هم انديشي با ائمه جماعات مساجد در راستاي گنجاندن موضوع مضرات استفاده کیسه ها و ظروف پلاستيكي در جلسات و سخنراني ها به منظور انتقال مفاهيم كاربردي به روزه‌داران وهمچنين برگزاری آموزش هاي لازم به هیئات مذهبی مناطق و مساجد جهت کاهش استفاده از ظروف پلاستیکی به ویژه برای مواد غذایی با درجه حرارت بالا از برنامه هاي ديگري است كه به مديران مناطق 22 گانه ابلاغ شده است.

رييس ستاد محيط زيست شهر تهران به برگزاری جشنواره ها و ویژه برنامه های آموزشی در سطح میادین میوه و تره بار، ‌فروشگاه های شهروند و بوستان های مناطق 22 گانه اشاره و بيان كرد: اختصاص يافتن برنامه هاي ايستگاه هاي فصل نيايش طي هفته بدون نايلكس (20 تا 26 تيرماه 1394) به موضوع عدم استفاده از كيسه ها و ظروف پلاستيكي، برگزاری کارگاه های‌ آموزشی در سطح خانه های محیط زیست،‌ خانه های سلامت و سراهای محلات با محتوای آشنایی با مخاطرات استفاده از کیسه ها و ظروف پلاستیکی در حوزه سلامت و محیط زیست و ضرورت جایگزینی آن با کیسه های پارچه ای و کاغذی ظروف گیاهی،توزيع كيسه هاي زيست تجزيه پذير در بوستان ها و مبادي ورودي كوهستان ها و ... از ديگر برنامه هاي ابلاغ شده براي هفته بدون نايلكس است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: