جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 14 تير 1394     
افزایش خشکی چشم درتابستان

ایسنا: استادیار گروه چشم علوم پزشکی اصفهان گفت: مبتلایان به خشکی چشم از لنز تماسی استفاده نکنند.

علیرضا پیمان با بیان اینکه خشکی چشم در افرادی که به بیماری‌های روماتیسمی مفاصل مبتلا هستند بیشتر مشاهده شده است، اظهار کرد: هر گونه اختلال در سیستم اشک موجب ابتلای افراد به سندرم خشکی چشم می‌شود.

وی با بیان اینکه سوزش، خارش و تضعیف دید چشم از عوارض ابتلا به خشکی چشم است، افزود: افراد با مشاهده هر یک از این علائم به چشم پزشک مراجعه و مدت ابتلا به بیماری را به صورت دقیق بیان کنند.

این متخصص قرنیه با بیان اینکه علائم خشکی چشم در هوای خشک و مرطوب کمتر و در هوای خشک و گرم بیشتر می‌شود، اضافه کرد: خشکی چشم در زنان بیش از مردان مشاهده می‌شود.

پیمان با اشاره به اینکه نخستین توصیه به افراد برای در امان ماندن از خشکی چشم این است که در معرض باد و هوای خشک قرار نگیرند، ادامه داد: برای نمونه رانندگان در حین رانندگی بهتر است پنجره‌ها را بالا کشیده و از سیستم تهویه هوای خودرو استفاده کنند.

وی با بیان اینکه معمولا برای درمان خشکی چشم از قطره‌های مصنوعی اشک به سه شکل ژل، پماد و قطره استفاده می‌شود، گفت: در صورتی که درمان از این طریق میسر نشد از داروهای دیگر چشم پزشکی توسط چشم پزشک متخصص استفاده می‌شود و در نهایت در صورت عدم درمان از روش‌های درمانی جراحی استفاده می‌شود.

استادیار گروه چشم علوم پزشکی اصفهان گفت: افراد مبتلا به خشکی چشم از لنز تماسی استفاده نکنند. بیماری خشکی چشم تنها مربوط به فصل گرم و تابستان نیست و در زمستان نیز به علت اینکه هوا دارای رطوبت نسبی است، خشکی چشم دیده می‌شود، اما آمار مبتلایان در این فصل به اندازه فصول گرم و تابستان نیست.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: