جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 تير 1394     
اسقاط بيش از 2 هزار ميني بوس در 3 ماهه اول سال جاري

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، طي 12 سال گذشته حدود 5 هزار دستگاه ميني بوس اسقاط شده است و تنها در 3 ماهه اول سال 94 اين ميزان به 2 هزار دستگاه رسيده است.

بيش از 2 هزار دستگاه ميني بوس و 300 دستگاه اتوبوس فرسوده از ابتداي سال جاري از چرخه حمل و نقل كشور خارج شده اند.

وي به تدابير دولت براي خروج اين خودرو‌ها اشاره كرد و افزود: كل اسقاط  انجام شده ميني بوس هاي فرسوده ظرف 12سال گذشته، نزديك به 5 هزار دستگاه ميني بوس درون شهري و برونشهري در كشور مي باشد، كه در حال حاضر با تدابير انديشيده شده و تصويب نامه معادلسازي، پيش بيني مي شود تا پايان سال بيش از 6 هزار دستگاه ميني بوس يعني بيش از مجموع تمامي سال‌هاي قبل ميني بوس فرسوده از رده خارج شود.

مهندس عليرضا فيض بخش طرح معادل سازي گواهي اسقاط كليه خودرو ها را گام مثبتي در خروج خودرو‌هاي سنگين دانست و افزود: با توجه به اينكه هم اكنون بر اساس مصوبه اسفند ماه سال 93 هيات وزيران، اسقاط هر ميني بوس معادل اسقاط 4 دستگاه سواري فرسوده و اسقاط هر دستگاه اتوبوس معادل 12 دستگاه سواري مي باشد وارد كنندگان تمايل بيشتري براي اسقاط ميني بوس و اتوبوس‌هاي فرسوده دارند و با اين مصوبه، مالكان ميني بوس‌هاي فرسوده راسا اقدام به اسقاط ميني بوس فرسوده خود نموده‌اند.

رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت اظهارداشت: در اين طرح بر اساس پيش بيني‌هاي صورت گرفته، مالكان ميني‌بوس‌هاي فرسوده با مراجعه به مركز اسقاط و توافق با وارد كننده خودرو، ميني بوس فرسوده خود را به قيمت بازار، واگذار نموده و بر خلاف گذشته بدون معطلي مبلغ مربوط به ارزش گواهي اسقاط و ارزش لاشه ميني بوس فرسوده خود را به طور نقدا دريافت مي نمايد كه به خواست خود مي تواند ميني بوس جايگزين را با توجه به وسع مالي خود انتخاب و خريداري نمايد.

فيض بخش همچنين تاكيد كرد؛ در صورت تمايل و همكاري سازمان هاي مرتبط امكان جايگزيني ميني بوس‌هاي فرسوده نيز وجود دارد كه بايد اين سازمان‌ها در اين طرح همراهي نمايند.

وي در پايان اظهار اميدواري نمود؛ خروج كليه خودرو هاي سنگين و سبك سرعت بيشتري در سال 94 داشته باشد و شاهد ركورد اسقاط قابل قبولي تا پايان سال باشيم.

 

  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: