جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 تير 1394     
متاسفانه خودروسازان به برخی نکات کم توجه بوده اند و بیشتر به حاشیه پرداختند

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عدم نظارت بر فعالیت شرکتهای خودروساز را مهمترین علت افت کیفیت تولیدات خودروسازان دانست و گفت : عدم نظارت و از سویی عدم توجه به برخی از نکات توسط خودروسازان و همچنین ایجاد برخی حاشیه ها مثل حضور در بازار سرمایه و یا شرکت داری خودروسازان از جمله مواردی است که موجب افت کیفی خودروهای داخلی شده است.

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوزافزود : متاسفانه در سالهای اخیر خودروسازان به برخی از نکاتی که باید بپردازند عملا کم توجه بوده و از جهتی با ایجاد برخی حاشیه ها مثل حضور در بازار سرمایه که اصولا ارتباطی به آنها ندارد موجب افت کیفت در تولیدات شده اند.

وی با اشاره به  مصوبه قانون ارتقاء کیفیت خودروها در سال 89 خاطر نشان کرد : در شرایطی که بر اساس قانون ارتقاء کیفی خودروها ، خودروسازان باید هر 3 یا 6 ماه گزارش ارتقاء کیفی تولیدات را به مجلس ارائه کنند متاسفانه دو سالی است این اقدام توسط شرکتها صورت نگرفته در حالی که متولی رسیدگی به این مساله وزارت صنعت و معدن است که به نظر می رسد در این زمینه تاکنون کوتاهی کرده است.

وی در ادامه به برخی اظهارات در خصوص علت افت کیفیت خودروهای داخلی پرداخت و اظهار داشت : بحث هایی که امروز در خصوص کیفیت خودروها و ارتباط این مشکل با قطعه سازان عنوان می شود به نوعی قیاس مع الفارق است زیرا تا زمانی که خودروساز قطعه مورد نظر را در خواست نکند ، قطعه ساز تولید نمی کند در واقع قطعه ساز بر مبنای مشخصات و کیفیتی که مجموعه های خودروسازان ارائه می کنند آن قطعه را تولید می کند بنابراین این اظهار نظر که 90 درصد مشکلات کیفیتی در صنعت خودرو مربوط به قطعه ساز است اظهار نظر اشتباهی است.

وی گفت : البته گاهی برخی از  قطعه سازان ، مشابه قطعه خارجی را تولید کند و با نام برند خارجی عرضه می کنند که به نظر می رسد در این راستا نظارت لازم وجود ندارد و خودروساز نیز صرفا به دنبال شرکت داری و کسب درآمد است.

نماینده اسد آباد در خانه ملت تصریح کرد : امروز قطعه سازان بالغ بر 80 شرکت زیان ده دارند که هزینه این  شرکتهای زیان ده با گران کردن خودروها و عدم کیفیت خودروهای تولیدی صرفا از جیب مردم پرداخت می شود اینها مواردی است که متاسفانه در صنعت خودرو وجود دارد و بسیار در مورد آنها صحبت شده است.

نعمتی با اشاره به اینکه طرح این گونه مسائل و مشکلات موجود در صنعت خودرو به نظر می رسد که دیگر در جامعه اثر گذار نیست ، خاطر نشان کرد : امید است که خودروسازان در جهت ارتقاء کیفی تولیدات خود اقدام کنند و مهندس نعمت زاده که خود را پدر صنعت می داند ، برای صنعت پدری کند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: