جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 10 تير 1394     
افزایش آلودگی هوای شهر تهران در سال 94

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رييس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران از افزايش 2.3 برابري آلودگي هواي شهر تهران در سال جاري خبر داد و گفت: از ابتداي امسال تا 10 تیر ماه، شاخص کیفیت هوای تهران فقط در63 روز، علامت «سالم» را نشان داده که این رقم در مقايسه با سال گذشته، 20 روز کمتر بوده است.

علي محمد شاعري با اعلام اين مطالب اظهار داشت: از ابتداي سال جاری تاکنون، تهران30 روز هوای ناسالم داشته است در صورتی که در مدت مشابه سال 93 فقط13 روز هوای ناسالم را تهرانی ها تجربه کرده اند.

وي با بيان اينكه هوای تهران باافزایش 3/2 برابری آلودگیدر مقايسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه است افزود: به دليل ورود ریزگردهای خارجی و همچنین گرد و غبار برخواسته از اراضی بیابانی اطراف تهران هوای تهران در اکثر روزها خاکستری است.

شاعري اضافه كرد:مدیریت ناصحیح بر منابع آب، بیا بانزایی و مصرف بی رویه انرژیهای فسیلی علل اصلی آلودگی هوای کشور و کلانشهر تهران است.

به گفته وی به طور کلی ریزگردها براثر برخوردبادهاي مخالف وايجاد همگرايي كه موجب انتقال ذرات گرد و خاك از سطح زمين به ترازهاي بالاتر شده و به دنبال آن هوايي غبارآلود نمایان می کند به وجود می آیند.

شاعری افزود: آلودگی های هوا در 6 ماهه اول عمدتاً مربوط به ریزگردهای ناشی از بیابانهای خارجی و داخلی است، اما منابع آلودگی هوا در 6 ماهه دوم سال مربوط به خودروها، موتور سیکلت و منابع خانگی، اداری و غیره است.

لازم به ذکر است ایستگاه های پارک قائم با 43 روز هوای ناسالم، دانشگاه علم و صنعت40 روز، ستاد بحران 38 روز و فرمانداری شهرری با 35 روز هوای ناسالم آلوده ترین ایستگاههای سنجش آلودگی هوای تهران در سال 94 را به خود اختصاص داده اند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: