جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 11 خرداد 1393     
آخرین وضعیت نقل و انتقال مسکن مهر

تسنیم: احمد اصغری مهرآبادی با اشاره به این‌که احتمالاً وزیر راه و شهرسازی دستورالعمل جدید نقل و انتقال مسکن مهر را امضا کرده است، اظهار کرد:  فروشنده مسکن مهر نباید بدهی معوقه به بانک و همچنین بدهی معوق بابت اجاره زمین به سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید ایران داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در دستورالعمل قبلی خرید و فروش مسکن مهر آمده بود که 10 درصد از بدهی به بانک باید به‌صورت یک‌جا پرداخت شود که در دستورالعمل جدید این شرط را حذف کردیم. از سوی دیگر در دستورالعمل قبلی فقط متقاضیانی که واحد آنها فروش اقساطی شده می‌توانستند نسبت به فروش مسکن مهر خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که در دستورالعمل جدید فضا را وسیع‌تر کردیم، به‌طوری که دارندگان واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر به‌شرط این‌که واحد پیش‌فروش شده و پروژه، بلوک، طبقه و واحد کاملاً مشخص شده باشد نیز می‌توانند نسبت به نقل و انتقال واحد خود اقدام کنند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که در دستورالعمل قبلی یکی از شرط‌ها برای فروش مسکن مهر این بود که واحد فروش اقساطی شده باشد، تأکید کرد: در دستورالعمل جدید خرید و فروش مسکن مهر باید سفتکاری واحد مسکونی انجام شده باشد.

مهرآبادی با بیان این‌که یکی از موارد دستورالعمل قبلی بحث واجد شرایط بودن فروشنده بود، تصریح کرد: در دستورالعمل جدید دیگر کاری به این مبحث نداریم، چراکه فروشنده شخص حقوقی است و امتیازی از دولت به او رسیده و به هر دلیلی می‌خواهد آن را بفروشد.

وی با اظهار این‌که این کار منع قانونی ندارد، خاطرنشان کرد:‌ در دستورالعمل جدید نقل و انتقال مسکن مهر دیگر فرم (ج) خریدار قرمز نمی‌شود و تنها نقل و انتقال در سامانه ثبت می‌شود، چون مسکن مهر از دولت خریداری نمی‌شود بلکه متقاضی آن را از شخص می‌خرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: