جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 11 خرداد 1393     
برنامه‌ریزی گسترده شهرداری منطقه 19 برای بهسازی معابر منتهی به مرقد مطهر

به گزارش شهرداری نیوز، معاون شهری و فضای سبز منطقه 19 از اجرای خدمات شهری برنامه‌ریزی شده به مناسبت برگزاری بیست و پنجمین مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب خبر داد.

مهندس مسعود سلیمی، معاون شهری و فضای سبز منطقه 19 گفت: به منظور آماده‌سازی معابر منتهی به حرم و نیز جایگاه استقرار منطقه 19 در روز برگزاری مراسم خدمات شهری مختلفی در ستاد شهرداری این منطقه برنامه ریزی شده که براساس دستورالعمل یکسان در سه بخش آغاز شده است.

 وی بخش اول فعالیتهای این حوزه را مربوط به قبل از برگزاری مراسم دانست و گفت: شناسايي نقاط حادثه خيز اعم از محورها، چاههاي سطح محدوده، رفع نواقص با آسفالت، مرمت و بازسازي درب پوشش چاه و پاكسازي عمومي محورهای حواشی اتوبانها، جاده‌هاي فرعي، پاركينگ‌ها و جنگل كاريها و بازپیرایی فضای سبز از جمله این فعالیتها است. همچنین طبق برنامه زمانبندی شده رنگ آمیزی 16 هزار متر و شستشوی 38 هزار متر گاردریل، رنگآمیزی 300 هزار پایه چراغ، رنگ آمیزی 24 هزار متر مربع پلها و 5 هزار متر مربع نرده‌ها، رنگ آمیزی 13 هزار متر جدول و شستشوی 100 هزار متر مربع از معابر منتهی به حرم از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده است که تا روز جمعه به اتمام می‌رسد.

به گفته سلیمی تحويل پهنه مربوط به منطقه و اجراي عمليات استقرار جایگاه ستاد با غرف مختلف فرهنگي، تبليغي و پذيرايي از فعالیتهای اجرایی این حوزه محسوب می‌شود که درهمین راستا 45 هزار متر مربع داربست و 8 هزار متر مربع چادر نصب می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ريزي امكانات، ماشين آلات سنگين و سبك و آمادگي كامل براي خدمات رساني در اين بخش، برآورد ملزومات و مواد مورد نياز و پيش بيني براي تأمين و تداركات مناسب براساس جدول زمانبندي، پيش بيني نيروهاي لازم برای کنترل و رفع سد معبر در زمان‌هاي برگزاري مراسم و سهولت رفت وآمد زائران و نیز استقرار تانکرهای آب از دیگر فعالیتهای آماده سازی قبل از مراسم ارتحال است.

سلیمی ادامه داد: نگهداري و نظافت مستمر و منظم پهنه‌، محورها و پاركينگ‌ها، تبليغات و اطلاع رساني در غرفه ويژه ستاد منطقه و راهنمايي شهروندان و مراجعين، پذايرایي از زائران با تحويل آب معدني و تحويل غذا در هنگام ظهر به تعداد پيش بيني شده، نظارت و كنترل و سهولت رفت و آمد شهروندان و پيشگيري از ايجاد سعد معبر و نظارت بر فضاي سبز ‌، جنگل كاريها‌، درختان و لچكي‌ها از فعالیتهای این حوزه در روز برگزاری مراسم محسوب می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: بخش سوم فعالیتهای این حوزه مربوط به بعد از مراسم است که شامل پاكسازي كامل و شستشوي پهنه، محورها، پاركينگ و جاده‌هاي فرعي حواشی بزرگراه‌ها و جمع‌آوري پسماندهاي شهري بصورت تفكيكي با حضور ناوگان ادارات خدمات شهري و بازيافت می‌شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: