جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 آذر 1392     
وضعیت آب در 8 شهر اعلام شد

مهر: حمیدرضا جانباز با اعلام كاهش 10 درصدي مصرف آب كشور در 6 ماه نخست امسال گفت: با اطلاع رساني هايي كه براي كاهش مصرف آب انجام شد، مردم همكاري خوبي را در اين زمينه انجام داده اند.

مشاور وزیر نیرو با بيان اينكه در نيمه نخست سال 92 مصرف آب كشور حدود 10 درصد در مقايسه با شش ماهه نخست سال 91 كاهش يافته است اظهارداشت: بيشترين كاهش مصرف در شهرهاي اهواز و تهران بوده است.

وي ادامه داد: متاسفانه در قم و كرج بيشترين ميزان افزايش مصرف در شش ماه نخست امسال رخ داده است كه مديريت مصرف در اين دو شهر بايد مدنظر قرار گيرد. جانباز با بيان اينكه مشكل سامانه شرق تهران اندكي حل شده است گفت: اگر روند بارش هاي كنوني ادامه يابد موضوع كم آبي برطرف مي شود و كماكان حفر چاه و بكارگيري چاه هاي مناطق نظامي و انتظامي ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور در خصوص وضعیت سامانه اصفهان بزرگ گفت: وضعيت كنوني زاينده رود مطلوب نيست و اكنون حجم ورودي و خروجي اين سد يكسان است. وي ادامه داد: در هفته گذشته سهم استان يزد از آب انتقالي به زاينده رود كاهش يافت و براي تامين شهر آب يزد به منابع آب زير زميني متكي شديم و اندكي افزايش شوري آب رخ داد.

جانباز افزود: اكنون در اصفهان چاه هاي فلمن را از دست داده ايم و كلا متكي به آب زاينده رود هستيم. وي با بيان اينكه اراک از مناطقي است كه احتمالا تابستان سختي را پيش رو خواهد داشت گفت: تنها با استفاده از سد كمال صالح، مشكل اراک حل نمي شود و بايد با تدابيري اين مشكل را حل كرد.

وی با بيان اينكه در استان كرمان وضعيت آب بحراني است، افزود: در بيشتر شهرهاي استان كرمان مشكل كمبود و كيفيت آب وجود دارد و متاسفانه خط انتقال آب از سد صفا به كرمان پيشرفت كمي داشته و بعيد است ظرف دو سال آينده به بهره برداري برسد و اين مشكل بايد با حساسيت هاي لازم حل شود.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: