جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 8 تير 1394     
تونل امیرکبیر از پروژه های نیمه تمام دوره های قبلی شهرداری تهران بود

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران با تاکید بر این موضوع که ساخت گود تونل امیر کبیر در دوره های قبلی شهرداری تهران صورت گرفته است، تصریح کرد: این یک گود عظیم برای بازارچه و مسیر بود و راه را تا خیابان 17شهریور نیز کنده بودند اما ما آمدیم و یک پروژه ناقص را به بهترین شکل ممکن تبدیل کردیم؛ سپس بزرگراه امام علی (ع) که هیچ وقت فکر نمی کردند قابل اجرا باشد را اجرایی کردیم و این کار به زمین مانده را به بزرگراه امام علی (ع) وصل کردیم.

محمد باقر قالیباف صبح امروز در حاشیه افتتاح ایستگاه مترو عبدل آباد از خط سه مترو تهران، طی سخنانی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: خوشحال هستیم که بر اساس قول و قرار صورت گرفته به منظور احداث یک ایستگاه مترو در هر ماه، ایستگاه مترو عبدل آباد نیز در آستانه میلاد امام حسن مجتبی (ع) مورد بهره برداری قرار گرفت تا برای تردد مناسب تر و بهتر در جنوب شهر مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده و در ادامه موضوع ساخت مترو حومه ای تهران، قرار شد تا جلساتی را با شهرداری و شورای شهر اسلامشهر برقرار کنیم و این خط را تا اسلامشهر ادامه دهیم تا هم هدیه ماه مبارک رمضان برای مردم جنوب شهر باشد و هم مردم دعا کنند تا بتوانیم این خط را تکمیل کنیم.

قالیباف درباره روش اجرای این خط نیز گفت: اعتبارات این خط باید از سوی دولت تامین شود چراکه هم اکنون یک ردیف برای این موضوع وجود و دارد و سال گذشته هم ردیف اعتباری داشته است. اما با این وجود اگر شهرداری اسلامشهر کار ایستگاه ها و تملک ها را حل نکند، کار مترو اسلامشهر تنها با اعتبار حل نمی شود.

وی تصریح کرد: به این ترتیب شهرداری تهران توان فنی و اجرایی را می آورد، شهرداری اسلامشهر زمین ها و ایستگاه ها را می آورد و دولت هم برای اعتبار ساخت ردیف گذاشته است تا انشالله این کار انجام شود.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره سرنوشت تحویل مصلی به شهرداری تهران، عنوان کرد: مصلی را هنوز به ما تحویل ندادند و منتظر هستیم تا هر موقع که مصلی را تحویل دهند، در خدمتشان باشیم. البته اگر تحویل ندهند باز هم ناراحت نیستیم چرا که کارهای زیادی برای انجام دادن است اما بر اساس تعهداتی که دادیم، آماده کار هستیم.

قالیباف همچنین درباره پرداخت تعهدات دولت از توسعه خطوط مترو نیز ابراز داشت: دولت حتما مشکلات خودش را دارد اما تعهدات مبنی بر پرداخت 50 درصد از سهم دولت محقق نشده است؛ حتی خواهش ما این بود که این همکاری در بحث های ال سی های خارجی و فاینانس ها وجود داشته باشد چرا که از محل صرفه جویی سوخت می توان این کار را انجام داد و برای این موضوع قانون وجود دارد.

وی تصریح کرد: حتی ما گفتیم که ساخت مترو را به سرعت پیش می بریم اما کمک دولت در تامین واگن ها می تواند گره گشا باشد چراکه هم اکنون سر فاصله حرکت قطار ها در خط سه مترو تهران 15 دقیقه است اما به جهت فنی می توانیم سرفاصله حرکت قطارها را به سه دقیقه رسانده و ظرفیت مترو را چند برابر بالا ببریم ولی برای این کار واگن کم داریم.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره پیگیری حقوقی مطالبات شهرداری از دولت نیز تصریح کرد: ما درک می کنیم که دولت در این شرایط مشکلاتی را دارد اما با احتساب همین مشکلات می گوییم که امکان کمک وجود دارد؛ تعداد زیادی پروژه در کشور وجود دارد و مترو هم جزو پروژه های اولویت دار است.

وی گفت: شاید احساسشان این است که شهردای تهران توان اجرا دارد و آن ها باید جای دیگری عمل کنند اما ما می خواهیم که در حد توانشان کمک کنند. در این شرایط خوب نیست که به بحث های حقوقی را با هم شروع کنیم.

قالیباف درباره موضوع تونل امیر کبیر نیز تصریح کرد: خبرنگاران، تاریخ شهر هستند و اولین خواهش من این بود که وقتی مطرح شد شهرداری تهران برای تونل امیر کبیر مطالعه لازم را انجام نداده و تونل را در جایی احداث کرده که کاربرد لازم را ندارد، به اسناد و مدارک مراجعه کنند.

شهردار تهران گفت: با مراجعه به اسناد و مدارک ببینیم این تونل در چه سالی حفاری شده و چه زمانی این گود عظیم 40 - 30 متری با طول بیش از یک کیلومتر را کنده اند و در اینجا رها کرده اند؟ وقتی شما به اسناد و مدارک نگاه کنید، تاریخ شروع به کار روشن است و این کار چند سال قبل از اینکه من به شهرداری بیایم، صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: کار تونل امیر کبیر در چندین دوره قبل شهرداری تهران اتفاق افتاده است و  وقتی من به شهرداری آمدم، اولین قولی که به مردم شهر دادم این بود که قبل از اینکه پروژه جدیدی شروع کنیم، همه پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنیم؛ یکی از پروژه های نیمه تمام نیز همین تونل امیر کبیر بود که آن را رها کرده بودند.

قالیباف عنوان داشت: این یک گود عظیم برای بازارچه و مسیر بود و راه را تا خیابان 17شهریور نیز کنده بودند اما ما آمدیم و یک پروژه ناقص را به بهترین شکل ممکن تبدیل کردیم؛ سپس بزرگراه امام علی (ع) که هیچ وقت فکر نمی کردند قابل اجرا باشد را اجرایی کردیم و این کار به زمین مانده را به بزرگراه امام علی (ع) وصل کردیم.

شهردار تهران تصریح کرد: البته بعد از آن برای این تونل طرح ترافیکی گذاشتیم چرا که اگر اجازه دهیم از تونل امیر کبیر به سمت بازار حرکت کنند، حجم بالایی از خودرو وارد می شود که به خاطر آلودگی و ترافیک جلوی این کار را گرفته ایم. به همین جهت برای توجه به سلامت، کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از ترغیب مردم برای ورود به مرکز شهر با خودروی شخصی، این تونل به صورت یک طرفه برای خروج در نظر گرفته شد.

وی در پایان گفت: با همه حرف هایی که درباره تونل امیر کبیز زده شد، به مهندسان و حق همکارن من در شهرداری تهران اجحاف شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: