جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 8 تير 1394     
وزیر نیرو سفیر گازی ایران شد

مهر: همزمان با آغاز شمارش معکوس به منظور برگزاری بزرگترین گردهمایی سران کشورهای بزرگ تولید کننده و صادرکننده گاز جهان در تهران، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو با دستور رئیس جمهور سفیر جدید گازی ایران شده است.
بر این اساس وزیر نیرو پیام ویژه حسن روحاني رئیس‌ جمهور ایران را به «عبدالعزيز بوتفليقه» رئیس جمهور الجزاير براي حضور در سومين اجلاس سران عضو مجمع جهانی کشورهای صادرکننده گاز تسلیم خواهد کرد.
این عضو کابینه دولت تدبیر و امید صبح امروز (دوشنبه) به منظور تسلیم پیام دعوت رئیس جمهور ایران به رئیس‌جمهور الجزایر و انجام دیدارهایی با مسئولان آب و برق این کشور، عازم الجزیره پایتخت الجزایر شد.
حميد چيت‌چيان در این سفر پيام رئیس جمهور ایران را به بوتفليقه ریيس ‌جمهور الجزاير براي حضور در سومين اجلاس سران عضو مجمع جهانی کشورهای صادرکننده گاز در تهران تسلیم خواهد کرد.
وزير نيروی ایران در این سفر دو روزه، علاوه بر رئیس‌جمهور الجزایر با عبدالمالک سلال نخست وزير، وزير انرژي و معادن و وزير منابع آب این کشور شمال آفریقا ديدار و گفتگو خواهد داشت.
اجلاس سران مجمع جهانی کشورهای صادر کننده گاز آذرماه سال جاري با حضور سران ۱۸ عضو کشورهاي صادرکننده گاز در تهران برگزار خواهد شد و موضوع‌های مختلف مرتبط با مجمع و وضعیت بازار جهانی گاز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
مجمع کشورهای صادرکننده گاز دارای ۱۸ عضو اصلی و ناظر است که کشورهای ایران، روسیه، قطر، الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، لیبی، نیجریه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، پرو، امارات متحده عربی و عمان از اعضای اصلی این مجمع هستند و کشورهای هلند، قزاقستان، عراق و نروژ نیز به عنوان عضو ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز در این مجمع حضور خواهند داشت.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: