جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 8 تير 1394     
سال گذشته شهرداری 2هزار میلیاردتومان برای مترو هزینه کرده است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،ایستگاه متروی عبدل آباد از نیمه جنوبی خط 3 متروی تهران امروز با حضور جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران، شهردار پایتخت، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، مع اون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، شهرداران مناطق 17،18 ،19 و جمعی دیگر از مقامات شهری طی مراسمی رسمی افتتاح شد.

هابیل درویش، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در ابتدای این مراسم با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: به حمدالله امروز نود و دومین ایستگاه پایتخت در منطقه عبدل آباد به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه منطقه عبدل آباد از شمال به بوستان ولایت و از جنوب به میدان نعمت آباد و اسلام شهر متصل می شود، افزود: ایستگاه متروی این منطقه 11هزارمترمربع زیربنا دارد و در دو طبقه احداث شده است.

درویش با تاکید بر اینکه بیش از 80 هزار مترمربع عملیات خاکبرداری برای احداث این ایستگاه انجام شده است، تصریح کرد: 4 هزار تن میلگرد، 27 هزار مترمکعب بتن و 25 هزار مترمربع قالب برای ساخت متروی عبدل آباد استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با تاکید بر اینکه روزانه بین 20 تا 25 هزار نفر از شهروندان به وسیله این  ایستگاه جابه جا خواهند شد، خاطرنشان کرد: در آینده ای نزدیک بزرگترین پروژه ملی کشور (خط 3 متروی تهران) را به طور کامل افتتاح خواهیم کرد.

درویش با بیان اینکه 20 کیلومتر از این خط با هزینه 2 هزار میلیاردی تا کنون ساخته و به بهره برداری رسیده است، افزود: 90 درصد ساخت این طرح در سال گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به  اینکه در سال 93 ، دو هزار میلیاردتومان برای مترو هزینه کرده ایم، ادامه داد: اما دولت محترم تنها 110 میلیاردتومان به ما پرداخت کرد که جالب است بدانید 200 میلیارد برای عوارض و ترخیص واگن ها از گمرک به دولت برگرداندیم.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در ادامه با تاکید بر اینکه خط 6 و 7 مترو نیز تا پایان سال 95 به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: بهره برداری این خطوط 12 هزار میلیاردتومان هزینه می خواهد که از دولت می خواهیم در این زمینه کمک کند.

وی در پایان تاکید کرد: در روزهای آینده 27 کیلومتر از کل پروژه خط 3 مترو به بهره برداری  خواهد رسید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: