جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 8 تير 1394     
کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه خط 3 مترو مصداق کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت است گفت: با بهره برداری از ایستگاه های نیمه جنوبی از جمله ایستگاه عبدل آباد مردم جنوب غرب تهران تردد آسان تری را تجربه می کنند.

سیدجعفر تشکری هاشمی با اشاره به افتتاح ایستگاه عبدل آباد در نیمه جنوبی خط 3 مترو تصریح کرد: ایستگاه عبدل آباد ازجمله ایستگاه هایی است که با تمامی تجهیزت از جمله پله برقی ها و سیستم تهویه هوا  به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه خط 3 مترو مصادقی از اقتصاد مقاومتی و کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت است، گفت: با بهره برداری از ایستگاه های نیمه جنوبی ازجمله ایستگاه عبدل آباد مردم جنوب غرب تهران دسترسی سریع تری به حمل و نقل عمومی خواهند داشت .

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه توسعه حمل ونقل عمومی و سیستم یکپارچه حمل ونقل در جنوب شهر بیش از شمال شهر احساس می شود، تصریح کرد: طی دو سال اخیر تلاش شده توسعه یکپارچه حمل ونقل عمومی در مناطق جنوب شهر تهران گسترش یابد.

تشکری هاشمی با بیان این که بخش جنوبی خط سه مترو با 12 کیلومتر طول، از بزرگراه آزادگان در جنوب غرب تهران تا چهارراه حضرت ولی عصر(عج) در مرکز شهر امتداد دارد،  گفت: با راه اندازی کامل  ایستگاه های نیمه جنوبی این خط، یک میلیون جا به جایی به ظرفیت روزانه متروی تهران اضافه خواهد شد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اکنون سرفاصله حرکت قطارها میانگین 5 دقیقه است، گفت: برخی شهروندان از افزایش سرفاصله حرکت قطارها گله مند هستند، گرچه  این افزایش قابل قبول نیست، اما در برخی موارد به ناچار حرکت قطار در برخی خطوط با تاخیر صورت می گیرد. به عنوان مثال به دلیل حفاری فاضلاب  و نشت  آب به شبکه زهکش در روز جمعه در خط یک مترو حرکت قطار با  دو دقیقه تاخیر در هر سرفاصله صورت گرفته است .

وی با بیان اینکه سرفاصله حرکت قطارها در خط یک 4 دقیقه و در خط 3 و 4 نیز بیش از این است، گفت: قبول دارم که باید سرفاصله حرکت قطارها در خط 3 و 4 را کاهش دهیم، اما قطعات قطارها در گمرک مانده بود و اخیرا توانستیم نسبت به رهاسازی و ترخیص آنها اقدام کنیم.

تشکری‌هاشمی با بیان اینکه 60 درصد واگن‌ها در داخل کشور ساخته می‌شود، ادامه داد: تلاش داریم با ترخیص کالاها از گمرک در طول سال 94، قطارهای بیشتری به خط 3 و 4 مترو تزریق کنیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: