جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 11 خرداد 1393     
چندش آور‌ترین خوراکی‌ فضانوردان/تصاویر

 

باشگاه خبرنگاران:در یک آزمایش حیرت‌انگیز چند داوطلب اهل کشور چین به مدت ۱۵۰ روز تنها نوعی کرم به نام mealworm و سبزیجات در یک محیط ایزوله برای شبیه سازی غذاهای فضانوردان در آینده در سفرهای فضایی طولانی مدت را می‌خورند.

گفتنی است، کار‌شناسان اعتقاد دارند کرم‌های خوراکی می‌توانند یک منبع تغذیه‌ِی مناسب برای فضانوردان به لحاظ تامین پروتئین مورد نیاز بدن حین سفرهای طولانی مانند سفر به سیارهٔ مریخ باشند.



 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، این آزمایش که در یک آزمایشگاه در دانشگاه هوانوردی و فضانوردی کشور چین صورت گرفته، داوطلبان به مدت سه ماه در انزوا نگه داشته شدند و تنها کرم و سبزیجات برای خوردن در اختیار آنها قرار گرفته شد.

این داوطلبان یک مرد و دو زن بودند و در یک محیط شبیه سازی به مساحت ۱۶۰ متر مربع که دارای ۳ اتاق و دو گلخانه برای رشد گیاهان بود به مدت سه ماه زندگی کرده‌اند.


 

براساس جدید‌ترین تحقیقات، مصرف کرم‌ها می‌تواند یک منبع تغذیه عالی برای اهالی محروم در کشورهایی مانند کشورهای قاره آفریقا باشد و حال مصرف کرم توسط فضانوردان نیز مورد تایید دانشمندان چینی حوزه فضا در ادامه طرح توسعه صنعت فضانوردی خود قرار گرفته است.



 
انجام این آزمایش توسط دانشمندان چینی با انتقاد‌های از سوی کشورهای غربی مواجه شده است.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: