جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 7 تير 1394     
هدف شهرداری معرفی سبک زندگی اسلامی - ایرانی است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اعلام اینکه از 23 خردادماه سال جاری طرح "نسیم بهشت" در 31 ایستگاه مترو به اجرا در آمده است، از ارائه مشاوره های خانوادگی با تکیه بر سبک ایرانی _اسلامی در کنار ارائه مشاوره های دینی و مذهبی از طریق مبلغان دینی به زوج های جوان خبر داد.

محسن نایبی با اشاره به اینکه طرح "نسیم بهشت" برای چهارمین سال متوالی است که در متروی تهران اجرا شده است، تصریح کرد: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، شهرداری تهران در تلاش است تا در زمینه های فرهنگی گام های اساسی بردارد. در همین راستا نیز این طرح با حضور مبلغان دینی خانم و آقا در 31 ایستگاه آغاز به کار کرده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح "نسیم بهشت" به ‌منظور ارائه مشاوره دینی و پاسخگویی به پرسش‌های شرعی و مذهبی مسافران آغاز شد، افزود: در سال گذشته بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته از شهروندان، دریافتیم که سهم قابل توجهی از مسافران خطوط حمل و نقل ریلی زیرزمینی تهران که بانوان هستند، از این طرح استقبال کرده و خواستار حصور مبلغان دینی خانم در ایستگاه ها بودند.

وی ادامه داد: به همین منظور در طرح "نسیم بهشت 94" مبلغان خانم نیز اقدام به ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه مسائل دینی و شرعی می کنند. ضمن آنکه در کنار این خدمات، سبک زندگی ایرانی _اسلامی نیز به همراه مشاوره های خانوادگی به شهروندان مسافر ارائه می شود.

به گفته نایبی پيوستن مبلغان خانم به طرح "نسيم بهشت" فرصت مغتنمی است برای بانوان به ویژه دختران جوان و نوجوان تا به راحتي پاسخ سوالات خود را دريافت کرده و راهنمایی هایی با بن مایه دین مبین اسلام دریافت کنند.

مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران پایان ماه مبارک رمضان را زمان اتمام این طرح اعلام و بیان کرد: 31 ایستگاهی که پذیرای اجرای طرح "نسیم بهشت" هستند، جزء پرترددترین ایستگاه های متروی تهران هستند که روزانه بیش از یک میلیون مسافر در این ایستگاه ها رفت و آمد دارند.

به گفته نایبی زمان اجرای طرح "نسیم بهشت" ساعت 10 الی 16 بعدازظهر است و همچون سال های گذشته سوالات متدوال شهروندان در پایان طرح به صورت کتابچه هایی چاپ و در بین مسافران متروی تهران توزیع می شود تا دیگر شهروندان نیز فرصت رفع شبهان دینی و شرعی خود را به دست آورند.

وی یادآور شد که طرح "نسيم بهشت" گام موثری در تقویت ارتباط جامعه روحانیون با شهروندان است و در همین راستا نیز روحانیون با حضور در میان مردم و ارتباط نزدیک با آنان، شرایط مساعدی را برای گفت‌وگو و ارتباط کلامی فراهم می کنند تا علاوه بر پاسخگویی به پرسش‌های دینی مذهبی و برطرف شدن ابهامات و شبهات شرعی، مشاوره‌های دینی و خانوادگی نیز ارائه کنند.

مدیرعامل شركت بهره برداري مترو تهران با ابراز اميدواري از اینکه اجرای چنین طرح هایی منجر به ترویج سبك زندگي اسلامي - ايراني شود، افزود: شهرداری تهران در سال های اخیر کوشیده تا هم به شهروندان و هم به دنیا این سبك زندگي را معرفی کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: