جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 6 تير 1394     
مرکز شهر را از منطقه ای پر مخاطره به منطقه ای پر خاطره تبدیل می کنیم

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اجرای طرح انضباط شهری در محدوده منطقه 12 با محوریت انضباط بخشی ترافیکی به این محدوده مرکزی شهر گفت: منطقه 12 به عنوان هسته مرکزی شهر در گذشته ای نه چندان دور، صحنه رویدادها و واقعه های شهری و تبلور و تجلی حیات اجتماعی شهر بوده است. 

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: این منطقه و نقاط مختلف آن از جمله میدان امام خمینی (ره)، میدان ارگ و میدان بهارستان به عنوان مهم ترین فضاهای عمومی شهر، مراکزی برای آشنایی، دیدار و گفت و گو بودند و در دوران اوج خود، نماد حیات شهری محسوب می شدند. 

وي با اشاره به اين كه در دهه های گذشته با ایجاد دگرگونی های کالبدی، به تدریج دوره سکوت و سکون هسته مرکزی شهر فرا رسید و رفته رفته منزلت و جایگاه این محدوده از شهر کم و کمتر شد، اظهار کرد: منطقه 12 یکی از اصلی ترین عرصه های بروز و ظهور حیات شهری در یک و نیم قرن اخیر بوده و فراز و نشیب های فراوانی را سپری کرده است.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که محدوده های شهری، هنگامی به عرصه عمومی فعال تبدیل می شوند که علاوه بر برخورداری از کالبد و کارکردهای در خور، شرایط اجتماعی نیز برایشان مهیا باشد، تصریح کرد: احداث فضای باز شهری برای ایجاد عرصه عمومی کافی نیست، بلکه بروز و ظهور حیات شهری، مستلزم حیات مدنی است.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که مدیریت شهری، دو هدف اصلی را در ساماندهی منطقه 12 مورد پیگیری قرار می دهد، خاطرنشان کرد: هدف نخست، ایجاد انضباط شهری با محوریت انضباط بخشی ترافیکی به هسته مرکزی شهر و هدف دوم، باز گرداندن حیات اجتماعی به این محدوده و تبدیل آن از منطقه ای پر مخاطره به منطقه ای پر خاطره است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: