جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 5 تير 1394     
تشكري هاشمي: تهران بيش از هر زمان به اقدامات مينياتوري نياز دارد

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز:جلسه بررسي پروژه «خط سفيد» در مناطق جنوبي و شرقی پايتخت با حضور قائم مقام شهردار و معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران و نیز شهرداران و مسئولان مناطق 11، 13، 14، 16 و 19 تهران برگزار شد.

قائم مقام شهردار تهران در اين جلسه با تأكيد پروژه «آسمان آبي ـ زمين پاك» با دو محور «خط سفيد» و «تفكيك زباله» به عنوان اولويت‌دارترين فعاليت‌هاي مديريت شهري در سال جاري گفت: خروجي اين پروژه بر اساس نقشه راهي كه ترسيم شده و در چارچوب دستورالعملي كه ابلاغ گردیده بايد قابل ارزيابي و جمع‌بندي باشد.

 دكتر عيسي شريفي افزود: به منظور دست‌يآبي به اهداف اين پروژه، بايد از پراكنده‌كاري جلوگيري شود و واحدهای ستادی و مناطق با یکدیگر، كاملاً هماهنگ باشند و برنامه پیش بینی شده را با هم‌افزايي در ستاد شهرداري تهران، مناطق 22 گانه و نواحي 123 گانه، مورد پيگيري قرار دهند.

وي در بخشي از سخنان خود با اعلام اين كه خيابان پيروزي در شرق تهران بايد به محوري آبرومند تبديل شود، تأكيد كرد:  به اين منظور می بایست نسبت به تعريض اين محور مهم شرقي پايتخت كه تنها تملك 5 درصد از معارضان آن باقي مانده و سپس خط‌كشي اصولي اين خيابان كه فقدان آن باعث گسترش بي‌ انضباطي مي‌شود، اقدام گردد.

برخي خیابان¬های شهر را با «شنبه بازار» اشتباه گرفته‌اند

قائم مقام شهردار تهران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به اين كه منطقه 16 از شلوغ‌ترين مناطق تهران است، اظهار كرد: جواديه و نازي‌آباد از جمله محله‌هاي اين منطقه هستند كه بي‌ انضباطي در آن‌ها موج مي‌زند و تا اول مهر با اجرای پروژه «خط سفيد» نسبت به ایجاد و برقراری نظم و انضباط ترافیکی در اين دو محله‌ و ساير محلات شهر تهران اقدام می نماییم.

دكتر شريفي با بيان اين كه نبايد اجازه داده شود هر كسي، هر كاری که مي‌خواهد انجام دهد، تصريح كرد: برخي شهر و خیابان های آن را با «شنبه ‌بازار» اشتباه گرفته‌اند و هر طور كه مي‌خواهند در شهر رفتار مي‌كنند و از اين رو بايد با ساماندهي اِلمان‌هاي شهري از ايستگاه‌ها و پهلوگاه‌هاي حمل و نقل عمومی تا خط‌کشی بزرگراه¬ها و خیابان¬ها، نظم و انضباط را به شهر    بر گردانیم، چرا که در شهر نامنظم، توجه به «خط سفید» معنا و مفهوم پیدا نمی¬کند.

 

وی با طرح این پرسش که چرا باید خط‌کشی های عابر پیاده به سطل های زباله منتهی شود و مخازن زباله در انتهای این خطوط و بر سر راه عابران پیاده قرار گیرند، اضافه کرد: منطقه 11 با توجه به استقرار مراکز مهم حکومتی و دولتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تمام میهمانان رسمی خارجی کشور از این منطقه تردد می¬کنند.

دکتر شریفی با اعلام این که تدبیر شهردار محترم تهران این است که از اول مهر، شاهد تحول در ایجاد و برقراری نظم و انضباط ترافیکی به عنوان اولویت اول مدیریت شهری در سال 94 باشیم، تأکید کرد: به منظور تحقق این هدف باید با تفکر سیستمی، کار هماهنگ و حضور میدانی، نقاط قوت را تقویت کرده و نقاط ضعف را تبدیل به نقاط قوت کنیم و وضعیت موجود را به وضعیت مطلوب تبدیل نماییم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: