جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 4 تير 1394     
دولت در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی بر خلاف برنامه 5 ساله دوم و سوم و حتی چهارم عمل کرده است

به گزارش گروه نگاه پارلمان شهر شهرداری نیوز، ، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بااشاره به ارتباط تنگاتنگ صنعت خودرو با حوزه سلامت جامعه گفت : قطعا استفاده از حمل و نقل عمومی و فرهنگ سازی در این ارتباط در کاهش آلایندگی هوای شهرها تاثیر مناسبی خواهد داشت.

رسول خضری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود : علاوه بر نقش خودروها بر آلایندگی هوا ، یکی از دلایل اصلی آلودگی هوا را باید عدم استفاده از سوخت های پاک اعلام کرد.

وی گفت : هر چند استفاده از انرژی های پاک مانند انرژی خورشیدی ، باد ها و سوخت های بیولوژیک و بیو گازها در صنعت خودرو بسیار قابل توجه بوده و اهمیت دارد، اما نکته مهم در این زمینه استفاده از آنها و گام برداشتن در این  حوزه است که در حال حاضر نامشخص است.

وی با اشاره به آلودگی بالای سوخت های فسیلی تصریح کرد : هم اکنون علاوه بر که بنزین و گازوئیل که گوگرد فراوان و مشکلات  وآلایندگی های فراوانی ایجاد می کنند ، لنت ترمزهایی که در خودروها نیز استفاده می شود نیز خود باعث آلودگی هوا می شوند به طوری که امروز تمام این موارد دست به دست هم دادند تا آلودگی بیشتری را در شهرها شاهد باشیم.

وی افزود : در شرایطی که کشورهای دیگر برای پیشرفت در حوزه حمل و نقل اقدامات زیادی را انجام دادند و به عنوان مثال در حوزه مترو به دستاوردهای زیادی دست یافته اند اما متاسفانه ما نتوانستیم از 400 کیلومتر افزایش خط مترویی که قول آن را داده بودیم به بیشتر از 200 کیلومتر دست پیدا کنیم و این خود مشکلی بزرگ برای ما محسوب می شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در خانه ملت تاکید کرد : برای توسعه حمل و نقل عمومی ابتدا باید بحث فرهنگ سازی را در پیش گرفت ، البته معتقدم که خودروهای تک سرنشین چندان باعث هدر رفت در انرژی و سرمایه نمی شوند اما باید مطابق با قانونی که وجود دارد دولت 50 درصد سهم خود در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی را پرداخته و از این بخش حمایت نماید هر چند امروز خودروهای عمومی مانند اتوبوس ها آلایندگی چندین برابر خودروهای معمولی و تک سرنشین دارند.

خضری افزود : متاسفانه از 1000 دستگاه اتوبوسی که دولت قول داده بود تا وارد ناوگان حمل و نقل عمومی نماید تنها شاهد ورود 200 دستگاه از آنها بوده ایم که این جریان بر خلاف برنامه 5 ساله دوم و سوم و حتی چهارم است که بیش از 94 ماده در آن بر موضوع حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا تاکید شده است.

وی گفت : موضوع اصلی در خصوص استاندارد خودروها بیشتر مربوط به توزیع سوخت یورو4 بود به طوری که بنزینهایی که به اسم یورو4 وارد کشور شده اند متاسفانه غالبا یورو2 بودند بنابراین تمام تاییده های که از سوی سازمان استاندارد صادر شده همگی جای سوالهای زیادی را باقی گذارده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: