جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 4 تير 1394     
بهترین کِرم ضدآفتاب کدام است؟

تسنیم: سید علی وکیلی در تشریح بهترین کِرم ضدآفتاب عنوان کرد: با توجه به گرم شدن هوا و نزدیک شدن به فصل تابستان، بازار ضدآفتاب گرم‌تر می‌شود و این در حالی است که پزشکان و متخصصان پوست می‌گویند ضدآفتاب مختص فصول گرم سال نیست و همیشه باید از آن استفاده کرد.

وی افزود: مواد تشکیل‌دهنده کرم‌های ضدآفتاب به دو روش از پوست محافظت می‌کنند. ابتدا پرتوهای ماورای بنفش خورشید را جذب و راه عبور آن را مسدود می‌کند یا اینکه پرتوهای ماورای بنفش را منعکس و متفرق می‌کنند.

وکیلی تصریح کرد: کرم‌های ضدآفتاب بر اساس میزان توانایی آنها در جذب و دفع پرتوهای ماورای بنفش درجه‌بندی می‌شوند که میزان حفاظت در برابر خورشید یا SPF نام دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: درجه SPF نشان‌ دهنده این امر است که مصرف کننده آن قبل از اینکه دچار آفتاب سوختگی بشود، تا چه حد می‌تواند زیر نور آفتاب بماند. برای مثال شما می‌توانید بدون استفاده از کرم ضدآفتاب 10 دقیقه زیر نور خورشید باقی بمانید و احساس سوختگی نکنید. هنگامی که از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنید، می‌توانید زمان 10 دقیقه را ضرب در میزان SPF کرم کنید و به مقدار زمان به دست آمده زیر آفتاب بمانید.

وکیلی گفت: چنانچه SPF کرم شما 15 است به این معناست که شما 150 دقیقه یا 2 ساعت و نیم می‌توانید در آفتاب بمانید. اگر پس از مدتی مجدداً از کِرم استفاده کنید، میزان محافظت آن بیشتر می‌شود اما در مقدار زمان ایمن آن تاثیری ندارد.

وی در ادامه افزود: بهترین کرم ضدآفتاب، آن است که برای نوع پوست شما ایمنی کافی به وجود بیاورد. توجه کنید که مشورت با پزشک در انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب توصیه می‌شود، به ویژه اگر شما از داروهایی که حساسیت به نور را افزایش می‌دهند، استفاده می‌کنید یا پوست بسیار حساسی دارید، مشورت با پزشک ضروری است. قبل از مصرف کِرم ضدآفتاب‌ از کرم مرطوب کننده استفاده کنید یا از کرم ضدآفتاب‌ محتوی مرطوب‌کننده استفاده کنید.

وکیلی بیان کرد: هر نوع ضدآفتاب‌ با هر عیاری بیشتر از سه ساعـت روی پوست مؤثر نیست و باید بعد از 3 ساعت تکرار شود، همچنین بیشترین مقدار اشعه در فاصله زمانی 10 صبح تا 3 بعد از ظهـر به زمـیـن می‌رسد و در این فاصـله زمانی باید از قرار گـرفـتن به طور مستـقـیم در برابر اشعـه آفتاب اجتناب شود.

وی همچنین افزود: حدود 20 دقیقه تا 30 دقیقه قبل از اینکه در معرض آفتاب قرار بگیرید، باید کِرم‌ ضدآفتاب را روی پوست بمالید، زیرا در این فاصله زمانی، کِرم جذب پوست می‌شود و می‌تواند سلول‌های پوست را از آثار زیانبار نور خورشید محافظت کند.

وکیلی گفت: باید در هر سانتی‌متر مربع پوست، 2 میلی‌گرم کرم ضدآفتاب مالیده شود تا اثر خود را در حفاظت از پوست، به بهترین شکل ممکن نشان دهد. مطالعات نشان می‌دهد که بیشتر افراد نصف این مقدار و یا حتی کمتر از آن را استفاده می‌کنند.

این مقام مسئول در پایان به شهروندان توصیه کرد: وقتی برای بعضی از افراد یک قوطی 30 تا 40 گرمی کِرم ضدآفتاب را تجویز می‌کنیم، پس از 3 تا 4 ماه می‌آیند و می‌گویند هنوز نصف قوطی باقی است، که نشان می‌دهد کِرم ضد‌آفتاب را به میزان کافی در طول روز استفاده نکردند، چون یا آن را نازک روی پوست مالیده‌اند و یا فواصل زمانی مالیدن کرم ضدآفتاب خیلی طولانی بوده است. توصیه ما این است که اگر به داروخانه می‌روید تا کرم ضدآفتاب بخرید، SPF 30  را انتخاب کنید. کِرم ضدآفتاب با SPF 30 بهترین کرم ضدآفتاب برای استفاده روزانه افراد عادی است. کِرم‌های ضدآفتاب با SPF 50 و 70 و بالاتر، فقط برای کسانی که بیماری‌ پوستی دارند، توسط پزشک تجویز می‌شوند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: