جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 4 تير 1394     
بی تحرکی، اضطراب را افزایش می‌دهد

باشگاه خبرنگاران: در گذشته ثابت شده بود که بی تحرکی عامل موثر بر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و چاقی است اما مطالعات دانشمندان دانشگاه دیکین استرالیا نشان می‌دهد که بی تحرکی خطر ابتلا به اضطراب را افزایش می‌دهد.

طبق مطالعات گذشته، بی تحرکی با نشانه‌های ا‌فسردگی ارتباط داشت اما مطالعات دانشگاه دیکین نشان می‌دهد که بین بی تحرکی و رفتارهای اضطراب گونه ارتباط وجود دارد. این محققان بی تحرکی را به عنوان فعالیت‌هایی که نیاز به کمترین حرکت بدن دارند و در نتیجه انرژی کمی را صرف کنند تعریف می‌کنند.

بی تحرکی عبارتند از: دوره‌های نشستن طولانی در حالی که در سفر یا محل کار هستیم و همچنین فعالیت‌هایی مبتنی بر خیره شدن بر صفحه‌های نمایش مانند کامپیوتر، تلویزیون، گوشی همراه و...

براساس شواهد موجود بی تحرکی سبب ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن، از جمله چاقی، پوکی استخوان، دیابت نوع 2 و حتی برخی از سرطان‌ها می‌شود اما با این حال تا امروز تحقیقات  کمی در رابطه با رفتارهای بی تحرک و سلامت روان انجام شده است.

بیماری سلامت روان در بین جوامع مختلف مانند اضطراب گسترده و ناتوان کننده است که می‌تواند بیش از حد نگران کننده نیز باشد زیرا ممکن است باعث سر درد، تنگی نفس و تنش ماهیچه‌ شود.

طبق انجمن افسردگی و اضطراب امریکا، اختلالات اضطرابی رایج‌ترین بیماری روانی در ایالات متحده است که 40 میلیون بزرگسال را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برخی از مطالعات با توجه به مجموع زمان صرف شده افراد در حالی که نشسته‌اند با توجه به مقدار زمان صرف شده برای انجام فعالیت‌های خاص مانند استفاده از کامپیوتر ارزیابی می‌شود.
بر طبق این تحقیقات از هر پنج مورد انسان بی تحرک چهار نفر با افزایش خطر ابتلا به اضطراب همراه هستند.

بر اساس یک تحقیق دیگر، ارتباط بین مقدار زمان استفاده از صفحه‌ی نمایش و اضطراب مورد مطالعه قرار گرفت.

براساس گزارش این مطالعه دانش آموزان دبیرستانی با بیش از دو ساعت استفاده کردن از صفحه‌های نمایش در روز نسبت به کسانی که کمتر از دو ساعت در روز از صفحه‌های نمایش استفاده می‌کنند 36 درصد در معرض خطر ابتلا به اضطراب هستند.

محققان اذعان دارند که بدن در حال حاضر رابطه‌ی بین بی تحرکی و اضطراب را تشخیص می‌دهد و حداقل 78 درصد ارتباط مثبت بین خطر ابتلا به اضطراب و بی تحرکی وجود دارد.

این شواهد نشان می‌دهند که کار بیشتر برای افراد لازم است تا سلامت روان آنها تضمین شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: