جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 4 تير 1394     
انصارالله خواستاردیداربا بان کی مون

مهر: «علی العماد» عضور شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد این جنبش بر دیدار با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در اسرع وقت ممکن پافشاری می کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، علی العماد در در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل که در صفحه رسمی وی در فیس بوک منتشر شد، از طرف گروه های سیاسی شرکت کننده در گفتگوهای ژنو بر حق دیدار اعضای انصارالله با بان کی مون تاکید کرد.

این عضو ارشد انصارالله یمن تصریح کرد: در جریان سفر به ژنو جهت شرکت در گفتگوها که ۴۴ ساعت طول کشید با موانع سازمان یافته مواجه شدیم که هدف از آن، ممانعت از دیدار با بان کی مون بود، این موضوع باعث شد تا ما در جنبش انصارالله بار دیگر بر حق خود به دیدار با دبیرکل سازمان ملل در اسرع وقت ممکن تاکید کنیم.

بر این اساس برخی مانع تراشی ها مانع از دیدار اعضای انصارالله با دبیر کل سازمان ملل در حاشیه گفتگوهای ژنو شده است. در این نامه اشاره ای به این موانع نشده است.

عضو شورای سیاسی انصارالله یادآور شد: ما چندین ایده سازنده از جمله آتش بس فوری دائم و جامع، پایان فوری محاصره علیه ملت یمن، تضمین ورود بدون محدویت کمک های انسانی از جمله غذا، دارو و فرآورده های نفتی را مطرح کردیم.

وی در مورد دیدگاه این جنبش نسبت به حل و فصل بحران در یمن گفت: باید راه های رسیدن به توافق جامع از جمله عقب نشینی تمامی گروه ها از شهرهای اصلی و بررسی ساز و کارهای آن به گونه ای که مانع از مبارزه با عناصر القاعده نبوده و منجر به احیای روند سیاسی شود، مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است اسماعیل ولد الشیخ فرستاده دبیر کل سازمان ملل به یمن روز جمعه پایان مذاکرات ژنو بدون دستیابی به راه هر گونه راه حلی را اعلام کرد. این در حالی بود که جنگنده های عربستان طی روزهای اول ماه رمضان همچنان به حملات خود علیه استان های مختلف و مواضع نیروهای مردمی یمن ادامه دادند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: