جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 3 تير 1394     
لندن:اجرای تحریم ها باید ادامه یابد

فارس: در حالی که تنها یک هفته تا ضرب الاجل خودخوانده مذاکرات هسته ای ایران و گروه موسوم به 1+5 باقی مانده، نماینده انگلیس در سازمان ملل اعلام کرد که هنوز موضوعات مهمی باقی مانده که باید در این مدت حل شوند.

«متیو ریکرافت» که روز سه شنبه در نشست کمیته تحریم های ایران شورای امنیت سازمان ملل صحبت می کرد، با بیان اینکه مذاکرات هسته ای در «برهه ای مهم» قرار دارد و چند روز تا پایان مهلت آن باقی مانده، گفت اگر توافق نهایی بر اساس مولفه های به دست آمده در شهر لوزان سوئیس شکل بگیرد، «توافقی بسیار خوب» خواهد بود که اطمینانی بلندمدت به کشورهای مذاکره کننده با ایران می دهد.

وی افزود: «با این حال، کارهای زیادی مانده و وقت بسیار اندک است. هنوز موضوعات مهم سیاسی و فنی باقی مانده که باید پیش از رسیدن به یک توافق نهایی، حل شوند. دیپلماتها و کارشناسان فنی 3+3 و ایران در حال حاضر در تلاش برای نهایی کردن توافق جامع تا 30 ژوئن (9 تیر)، در حال دیدار هستند.»

نماینده انگلیس در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «در حالی که مذاکرات ادامه دارد، بخش اعظم تحریم ها پابرجاست و باید به اجرای کامل آنها ادامه داد. این شامل تمام تحریم های سازمان ملل و تمام تعهدات کشورهای عضو بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص است. برداشتن تحریمها باید به عنوان یک مشوق عمل کند تا ایران در مذاکرات با توافقی جامع، موافقت کند.»

وی با بیان اینکه رسیدن به توافق نهایی هم برای کشورهای خارجی و هم برای ایران خوب و دارای منافع است، مدعی شد که لندن به دنبال آینده ای بهتر برای ایران است.

ریکرافت گفت: «اگر ایران این فرصت را از دست بدهد، با چند سال دیگر انزوا و ضربه به مردمش، اقتصادش و جایگاهش در منطقه مواجه خواهد شد. امیدواریم که این اتفاق نیفتد. بنابراین، برای کمک به حصول اطمینان از آینده ای بهتر برای ایران، ما همه تلاش خود را برای رسیدن به توافقی جامع، انجام میدهیم. انتظار داریم ایران همین کار را بکند.»



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: