جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 تير 1394     
کاهش آلودگی هوا مستلزم استفاده از سوخت مطلوب در خودروهای سالم

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در خصوص میزان آلاینده های هوای تهران در روزهای اخیر اعلام کرد: دلیل اصلی آلودگی هوایی که خصوصا در هفته گذشته شاهد آن بودیم افزایش میزان ریزگرد ها در سراسر کشور بود که از سمت جنوب و جنوب غرب وارد کشور گردید و موجب شده بود که کیفیت هوا به لحاظ آلاینده ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون در شرایط ناسالمی قرار بگیرد. شاخصی که طی این چند روز  به طرز قابل ملاحظه ای افزایش یافت و بیانگر عدد 146 بود که تنها 4 واحد با شرایط ناسالم برای همه افراد جامعه فاصله دارد.

بسطامی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اذعان داشت: خوشبختانه با رسیدن به روزهای پایانی هفته گذشته و آغاز هفته جاری شاخص کیفیت هوا مجددا به شرایط سالم بازگشته است و امیدواریم که این شرایط تا پایان هفته نیز ادامه یابد.

وی در خصوص میزان تاثیرات مصرف بنزین تک نرخی بر آلودگی هوای کلان شهر ها اظهار داشت: برآورد کردن تاثیر مصرف و کیفیت بنزین بر کاهش آلودگی هوا مستلزم بررسی طولانی مدت است. از این رو در گزارش های سالیانه که توسط سازمان کنترل کیفیت استخراج می گردد فعالیت هایی نظیر مقایسه کردن شرایط جوی دو سال و همچنین بررسی راه کارهای کاهش آلودگی هوا که در آن دوره زمانی اتفاق افتاده است، صورت می گیرد که بر اساس نتایج این بررسی ها میزان اثر بخشی هر کدام از اقدامات مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه با استفاده از سوخت مطلوب در خودروهای سالم منطقی است که از میزان آلودگی هوا هم کاسته شود افزود: در خصوص تاثیرات بنزین بر آلودگی هوا لازم به ذکر است که سوخت با کیفیت و خودرو استاندارد توام با یکدیگر می توانند راه کار مناسبی در جهت کاهش آلودگی هوا شناخته شود چرا که با وجود بهترین نوع سوخت زمانی که اتوموبیل ها با مشکلات فنی و یا فرسودگی مواجه باشند، ناخودآگاه آلودگی هوا از حد استاندارد فراتر خواهد رفت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران همچنین گفت: زمانی که ریزگرد ها به کشور حجوم می آورند عملا از مردم کاری ساخته نیست و اقدام خاص اجرایی را نمی توان انتظار داشت.

وی خاطر نشان کرد: نظر به کاهش آلودگی هوا در 6 ماه اول سال به نسبت 6 ماه دوم در کلان شهر ها فرصت مغتنمی است که مسئولین و نیروهای اجرایی راهکارهای پیشگیرانه در زمینه آلودگی هوا را با جزئیات بیشتری دنبال نمایند تا در 6 ماه دوم اثرات آن را در بهبود کیفیت هوا بهتر و بیشتر شاهد باشیم.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: