جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 تير 1394     
مجموع تخلفات در شهرداری تهران زیر 5 درصد است

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز،جلسه پيشرفت پروژه «خط سفيد» در 5 منطقه شمالي، مركزي و جنوبی تهران با حضور قائم مقام شهردار و معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران و شهرداران و مسئولان مناطق 1، 4، 7، 20 و 22 تهران برگزار شد.

قائم مقام شهردار تهران در اين جلسه سه ساعته، هدف اصلي از اجراي كمپين «آسمان آبي - زمين پاك» را تحقق دو موضوع «تفكيك زباله» و «خط سفيد» عنوان كرد و گفت: در پروژه «خط سفيد» بايد مجموعه اقداماتی انجام مي‌شد كه نظم و انضباط در شهر ايجاد شود و اين جلسه به اين منظور تشكيل شده تا ببينيم چقدر به هدف و خروجي مورد انتظار از اين پروژه نزديك شده‌ايم.

شريفي افزود: در حال حاضر جريمه‌هاي رانندگي كه از طريق دوربين‌هاي نظارت تصويري انجام مي‌شود، در بازه زماني يك ماهه به در خانه‌ها مي‌رود، در صورتي كه جريمه‌ها بايد به طور روزانه و حداكثر ظرف مدت 48 ساعت به در منازل ارسال شود تا اثرگذاري لازم را داشته باشد.

وي با اعلام اين كه هماهنگي، همدلي و همزباني در كار، ضامن موفقيت و خروجي مناسب است و چنان چه موضوع آموزش و فرهنگ‌سازي از یک طرف و اجرا و اعمال قانون از طرف دیگر وجود نداشته باشد، هر قدر هم که زيرساخت‌هاي ترافيكي مان را گسترش دهيم، طرح‌مان ابتر مي ماند، تأكيد كرد: هنر ما بايد اين باشد كه كارها را با تفكر سيستمي به پيش برده و به نتیجه برسانیم.

شهرداران مناطق مسئول مستقیم پروژه خط سفید در هر منطقه هستند

قائم مقام شهردار تهران با اشاره به اين كه دو پروژه «خط سفيد» و «تفكيك زباله»، اولويت‌دارترين كارهاي شهرداري تهران محسوب مي‌شوند، اظهار كرد: شهرداران مناطق، به عنوان مسئول مستقيم اين پروژه‌ها در هر منطقه باید شخصاٌ وارد میدان شده و بيشترين وقت خود را براي اين موضوعات بگذارند.

دكتر شريفي با بيان اين كه اگر فرهنگ‌سازي صرفاً در مدارس و بين دانش‌آموزان انجام شود، نتيجه مورد انتظار حاصل نمي‌شود، تصريح كرد: بايد تمام ظرفيت‌هاي موجود از دانشگاه‌ها و مراكز آموزشی گرفته تا مساجد و سراهاي محله در جهت ارتقاء و بهبود فرهنگ ترافيك بين تمام اقشار و گروه های جامعه مورد استفاده قرار گيرد.

وي با تأكيد بر اين كه مديريت شهري تمام تلاش خود را به كار گرفته تا كارها را بر اساس دستورالعمل‌هاي كارشناسي و بر پايه استانداردها و فرمول‌هاي علمي انجام دهد، اضافه كرد: نبايد در هزينه كردهاي خود، كم‌ترين بي دقتي و كوچك‌ترين بي توجهي را داشته باشيم و بايد مراقبت نماييم تا كارها را با بالاترين كيفيت و به بهترين شكل ممكن انجام دهيم.

هنرمان باید این باشد که یک نفر در تصادفات کمتر آسیب ببیند

قائم مقام شهردار تهران با اشاره به اين كه به عنوان نمونه، نبايد خط‌كشي معابر شهري به نحوي انجام شود كه بعد از يكي دو ماه پاک شده و محو گردد، اظهار كرد: خط‌كشي عابر پياده، راهنماي شهروندان براي حركت آرام، آسان،‌ ايمن و بدون كوچك‌ترين مانع و مشكل در معبري كاملاً هم‌سطح است،‌ به طوري كه افراد نابينا هم باید بتوانند از كانال عابر پياده به سادگي و سلامت عبور نمایند.

دكتر شريفي با بيان اين كه اصلاحات هندسي مي‌توانند 20 تا 25 درصد روان‌سازي ترافيك در مناطق را به دنبال داشته باشند، تصريح كرد: اقدامات ايمن‌سازي در مقابل مدارس و مراكز آموزشي را بايد از همين امروز شروع كنيم و منتظر مهر ماه و تشکیل ستاد استقبال از مهر نمانيم تا مجبور نباشيم كارهايمان را با عجله و شتاب انجام دهيم.

وي با تأكيد بر اين كه هنر هر يك از مسئولان شهرداري در ستاد و مناطق بايد اين باشد كه بر اثر اقدامات آن‌ها، يك نفر در تصادفات كمتر آسيب دیده و يك نفر كمتر دچار قطع نخاع شود، اضافه كرد: آن موقع است که مي توانيم با افتخار اعلام كنيم كارهايی که ما انجام دادیم، باعث شده یک نفر در شهر کمتر صدمه ببیند.

هر سال 400 میلیارد تومان صرف رُفت و روب و جمع آوری زباله می شود

قائم مقام معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه شهردار محترم تهران در بحث عمران شهري، بر گسترش مترو با توجه به تأثیر آن  بر تحقق ساماندهی ترافيك، ارتقاي محيط زيست، آرامش شهر و اقتصاد مقاومتي به عنوان اولویت نخست، تأكيد دارند، اظهار كرد:   با احداث خطوط 6 و 7 مجموعاً به طول 66 كيلومتر، ظرفيت مترو از 3 ميليون به 7 و نيم ميليون جابه‌جايي روزانه افزايش مي‌یآبد.

دكتر شريفي با بيان اين كه علاوه بر «خط سفيد»، ‌«تفكيك زباله» نیز يكي ديگر از اولويت‌هاي مديريت شهري است، تصريح كرد:

هر سال بالغ بر 400 ميليارد تومان مجموع هزينه مربوطه به زباله‌هاي شهر اعم از رُفت و روب، جمع‌آوري و انتقال آن ها‌ مي‌شود و از اين رو زاويه نگاه خود را از پسماند به عنوان يك محل هزينه‌اي به يك منبع درآمدي برای شهر بايد تغيير دهيم.

وي در خاتمه سخنان خود با تأكيد بر اين كه اعتقاد دارم كم تخلف‌ترين سازمان كه اتفاقاً بيشتر از هر سازماني با مردم سر و كار دارد، شهرداري تهران است، خاطرنشان كرد: مجموع تخلفات اين مجموعه در تمام زمينه‌ها زير 5 درصد و در بسياري از موارد زير 3 درصد است و به عبارتي بيش از 95 درصد مجموعه مديران و كاركنان شهرداري تهران، افرادي توانمند، دلسوز، متعهد و پاك‌دست هستند.

تمرکز اصلی مان بر روی آموزش رانندگان حمل و نقل عمومی است

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نيز در اين جلسه با اشاره به اين كه يكي از مهم‌ترين مأموريت‌هايي كه شهردار محترم تهران براي مجموعه مديريت شهري ترسيم فرموده‌‌اند، اجراي طرح «خط سفيد» به عنوان نماد نظم و انضباط است، اظهار كرد:   در اجراي خط‌كشي‌ها و رفع مهم‌ترين مشكل خطوط ترافيكي كه سياه‌شدگي‌ است، از همکاری پژوهشگاه پلیمر استفاده مي‌كنيم.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه اقدامات ترافيكي از جمله خط‌كشي‌ها در 5 پهنه جغرافيايي تهران بايد به صورت هماهنگ انجام شود، تصريح كرد: در بحث آموزش‌هاي ترافيكي، تمركز اصلي مان بر روي رانندگان حمل و نقل عمومي است، چرا كه به دليل ارتباط تنگاتنگ با آن ها، بهترين نتيجه را از آموزش اين گروه از رانندگان مي‌توانيم به دست بياوريم.

وي با تأكيد بر اين كه دوران درگيري عوامل اجرايي با شهروندان در كف خيابان سپري شده و امروز با سيستم‌هاي هوشمند و با حداقل نيروي انساني، شهر و جريان ترافيك در معابر شهري را كنترل مي‌كنيم، اضافه كرد: تابستان امسال پارك های آموزش ترافيك فعال هستند و والدين به اتفاق فرزندانشان مي‌توانند در اين پارك‌ها حضور يافته و از آموزش‌هاي ترافيكي استفاده نمايند.

جمعیت ایران 5 برابر هلند اما تلفات ترافیکی آن 25 برابر هلند است

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه پيشرفت كمّي و حجمي‌مان در کارها خوب است اما موضوع مهمي كه بايد مورد توجه قرار گيرد، كيفيت اقدامات و كيفي‌سازي فعاليت‌هاست، اظهار كرد: با اجراي پروژه «خط سفيد» و انجام اقدامات لازم در قالب اين پروژه، شهر را براي آغاز سال جدید تحصيلي آماده خواهيم كرد تا از اول مهر ماه با همکاری مردم، شاهد ايجاد نظم و انضباط در شهر باشيم.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه تعداد خودروهاي هلند با 16 ميليون جمعيت و مساحتي تقريباً مساوي استان مازندران برابر با ايران است، اظهار كرد: اين در حالي است كه تعداد كشته‌هاي ايران در تصادفات رانندگي سالانه بيش از 17 هزار نفر و تعداد كشته‌هاي هلند كمتر از 700 نفر در سال است و به عبارتي جمعيت ايران 5 برابر هلند اما تلفات آن در تصادفات 25 برابر هلند است.

وي با تاكيد بر اين كه از طريق دوربين‌هاي نظارت تصويري، هر روز 12 تا 13 هزار سرعت غير مجاز، 25 هزار ورود غير مجاز به محدوده طرح ترافيك و 10 برابر اين تعداد، يعني 250 هزار ورود غير مجاز به محدوده زوج و فرد و بيش از يك هزار دستكاري در پلاك خودرو در تهران ثبت مي‌شود، اضافه كرد: این در حالي است كه تعداد كل خودروهاي مجازي كه هر روز وارد اين محدوده مي‌شوند 950 هزار تا يك ميليون و 50 هزار دستگاه است كه به عبارتي 25 درصد آن‌ها غير مجاز هستند.

تهران به شهری قانونمند شبیه است یا خیر؟

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه همه اين تخلفات در شهري اتفاق مي‌افتد كه شهروندان آن مي‌دانند دوربين هاي نظارت تصويري، تخلفات آن ها را ثبت مي‌كنند، اظهار كرد: تمام اين آمارها مربوط به تخلفات رانندگان خودروهاست و شامل انبوه تخلفات  راكبان موتورسيكلت كه آن‌قدر متعدد و متنوع است كه جاي صحبت ندارد، نمی شود و البته سوألي كه در اين میان پيش مي‌آيد، اين است كه شهري با اين ويژگي‌ها به شهري قانونمند شبيه است يا خير؟

 

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه با همكاري پليس راهور، در آینده نزدیک تخلفات رانندگي به صورت آنلاين توسط پيامك به رانندگان متخلف ارسال و برگه جريمه نيز ظرف 48 ساعت به در خانه اين افراد ارسال می شود، تصريح كرد: با همراهي پليس و همكاري اكثريت مردمي كه قوانين و مقررات را رعايت مي‌كنند و به حقوق ديگران احترام مي‌گذارند، تهران را به شهري قانونمند تبديل مي‌كنيم.

وي در پايان با تأكيد بر اين كه با مجموع اقدامات به عمل آمده، جمعيت كشته‌هاي تهران در تصادفات در چند سال اخير از بيش از 1400 نفر در سال به سالانه كمتر از 700 نفر رسيده، خاطرنشان كرد: ايمني بدون نظم و انضباط حاصل نخواهد شد و با توجه به اين كه تغيير در رفتار مردم كار بسيار سختي است، اگر با آموزش و فرهنگ‌سازي بتوانيم 10 درصد هم تغيير رفتار در جامعه ايجاد كنيم، موفق خواهيم بود.

تهران از نظر فرهنگی شهر متکثری است

دكتر گيل‌آبادي، مدير مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران نيز در اين جلسه با اشاره به اين كه تهران از  نظر فرهنگي، شهر متكثري است، اظهار كرد: با توجه به تكثر فرهنگی در پايتخت، با استفاده از يك تيپ واحد و يك شابلون مشترك، نمي‌توان در منطقه يك همان كاري را انجام داد كه در منطقه بيست انجام داده و موفق شده‌ايم و باید بين مناطق مختلف و فرهنگ های حاكم بر هر يك از مناطق، تفاوت و تمايز قائل شويم.

مهندس كتانباف شهردار منطقه 20 نيز در اين جلسه با بيان اين كه اخيراً 5 دوربين كنترل سرعت به بزرگراه‌هاي اين منطقه اضافه شده، تصريح كرد: با مجموعه اقدامات به عمل آمده، تصادفات رانندگي در اين منطقه در سال 93 نسبت به سال 92 به ميزان 26 درصد كاهش پيدا كرده است.

گفتني است در اين جلسه، علاوه بر فيضي رييس سازمان بازرسي و دكتر رفيع مدير كل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران، مهندس يزداني شهردار منطقه يك، مهندس بهاري شهردار منطقه 4، مهندس نگهبان شهردار منطقه 7، مهندس كتانباف شهردار منطقه 20  و مهندس مولايي شهردار منطقه 22 و نيز معاونان و مديران اين مناطق به همراه مسئولان ستادي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نيز شركت داشتند و اقدامات و برنامه های هر یک از این مناطق در قالب پروژه «خط سفید» به صورت جداگانه ارائه و نقاط ضعف و قوت آن مورد بررسی قرار گرفت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: