جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 تير 1394     
جویدن ناقص غذا وسوءهاضمه!

تسنیم: طب سنتی ایران قائل بر آن است که در درمان بیماری‌ها غذا از دارو بهتر عمل می‌کند، همچنین بهتر است که افراد در درمان بیماری خود ابتدا رژیم غذایی خود را به‌حسب مزاج خود تعیین کنند چرا که بیشتر افراد به‌دلیل ناآگاهی از مزاج خود غذاهایی را مصرف می‌کنند که زمینه‌ساز بیماری است، مثلاً کسی که مزاجش سرد و خشک است, مصرف عدس برایش بیماری‌زاست.

در این باره غلامرضا کردافشاری متخصص طب سنتی عنوان می‌کند: رعایت آداب و نحوه صحیح غذا خوردن از یبوست پیشگیری می‌کند، بهتر است افراد آداب غذا خوردن صحیح را رعایت کنند.

ــ غذا باید حداقل 30 مرتبه جویده شود تا کاملاً با بزاق دهان مخلوط شود چرا که جویدن ناقص غذا باعث سوءهاضمه می‌شود, در نتیجه روده‌ها را تنبل می‌کند و یبوست را بروز می‌دهد.

ــ افراد تا اشتهای صادق پیدا نکردند غذا مصرف نکنند چرا که بسیاری از غذا خوردن‌ افراد به‌حسب عادت است و بر اساس گرسنگی نیست.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: قبل از سیر شدن باید دست از غذا بکشند.

ــ مصرف غذا با آرامش و آهسته صورت پذیرد.

ــ گفتن مطالب نشاط‌آور به هضم غذا کمک کرده و موجب رفع یبوست می‌شود.

ــ خنده سیستم گوارش را گرم کرده و حرکت و جنبش آن را زیاد می‌کند, در نتیجه عمل جذب غذا بهتر صورت می‌گیرد.

کردافشاری در این باره گفت: خنده و شادی موجب تحریک بیشتر روده‌ها می‌شود و حرکت مواد زائد را در روده‌ها بهتر می‌کند، در نتیجه دفع مواد زائد بهتر صورت می‌پذیرد.

ــ از دیدگاه طب جدید، بیماری‌های عصبی ــ عضلانی، بیماری‌های روانی، تومورها، چسبندگی‌ها و تنگی‌های روده نیز می‌توانند علت بروز یبوست باشند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: