جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 تير 1394     
تقویت معده با مصرف زغال اخته

باشگاه خبرنگاران: کارشناس تغذیه بیمارستان بوعلی سینا شهرستان ساری گفت: زغال اخته التیام دهنده زخم معده وبرای صفرا مفید است ونیز پوست درخت زغال اخته تب بر وضد مالاریا است ونحوه ی استفاده  آن 60 گرم جوشانده پوست درخت زغال اخته در یک لیتر آب ,روزری سه استکان میل شود.

مظفری با بیان اینکه برای رفع تشنگی از شربت رقیق شده زغال اخته استفاده شود افزود:زغال اخته گردش خون را بهبود وقدرت بینایی را زیا د می کند وبرای کسانی که واریس دارند زغال اخته میوه مناسبی است.

به گفته وی کسانی که فشار خون دارند مصرف زغال اخته را فراموش نکنند وآب این میوه برای شستشوی دهان وغرغره بسیار مفید است ونیز تورم وبرفک را از بین می برد.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه زغال اخته در بند آمدن خون موثر است تصریح کرد:زغال اخته دارای مقدار فراوانی آهن,منیزیم وکلسیم است وبه همین دلیل برای درمان رقیق شدن خون وخونریزی به کار می رود.

مظفری گفت:برای درمان سرفه 200 گرم آب,200 گرم شکر و200 گرم زغال اخته جوشانده تا به بصورت شربت در بیاید وروزی سه قاشق میل شود.

وی افزود:کسانی که ورم پروستات دارند از زغال اخته در فواصل غذ اهای روزانه استفاده کنند.

بگفته این کارشناس تغذیه برای رفع بی اختیاری ادرر در بچه ها ,30 گرم برگ زغال اخته را دریک لیتر آب جوشانده  تا یک سوم آن بخار شود و سپس هر شب قبل از خواب نصف فنجان با احتیاط به کودک بیش از 7 سال بدهید.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: