جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 تير 1394     
روش‌های بهبود سردی مزاج معده

تسنیم: برای درمان بیماری‌ها ابتدا باید معده اصلاح شود چرا که معده خانه همه بیماری‌هاست؛ سلامت بدن بسته به سلامت معده دارد چرا که طب سنتی طبی کل نگر است و در درمان بیماری‌ها به همه ارگان‌ها توجه می‌شود.

سرد شدن معده یکی از مسائلی است که امروزه بسیاری از افراد جامعه با آن رو به رو هستند که دارای علائمی مانند سوءهاضمه, ورم معده, زخم معده, ترش کردن, نفخ و ... است. بزرگ بودن شکم خود یکی از نشانه‌های سردی معده است.

درمان سردی مزاج معده

-خوردن مصطکی ساییده شده با شکر

- روغن مالی شکم با روغن‌هایی مانند بابونه

در این باره فاطمه نجات بخش، متخصص طب سنتی عنوان می‌کند: تهیه غذا با نخود همراه با دارچین و زعفران که در طب سنتی به نخود آب معروف است، چرا که نخود آب مقطع خلط غلیظ بلغم است.

راه‌های رفع بلغم معده

تقویت معده با مصرف گل‌قند و بذر انیسون

روش‌های برطرف کردن نفخ شیرخواران و رفع دل درد آنها

به گفته وی برای رفع دل درد و نفخ شیرخواران بهتر ست که مادر از مصرف غذاهایی با طبع سرد پرهیز کنند.

- روغن مالی شکم با روغن‌هایی مانند بنفشه

این متخصص طب سنتی بیان داشت: به طور کلی برای پیشگیری بروز نفخ در افراد از تمام عواملی که سبب اختلال در هضم غذا می‌شوند, باید پرهیز کرد.

همچنین خوب نجویدن غذا, درهم خوری, حمام رفتن بعد غذا, خوابیدن بعد غذا, خوردن زمانی که فرد سیر است و جماع(نزدیکی جنسی) بعد غذا خود موجب بروز نفخ و مشکلات معده می‌شود.

سایر عوامل اختلال هضم

علاوه بر رعایت موارد ذکر شده, داشتن اجابت مزاج مناسب، رعایت آداب خوابیدن, پرهیز از بی تحرکی و داشتن آرامش روحی و روانی برای پیشگیری از نفخ و هر بیماری دیگری لازم است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: