جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 31 خرداد 1394     
400 هزار راننده در اولویت آموزش های ترافیکی قرار دارند

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،جلسه بررسي پيشرفت پروژه «خط سفيد» در مناطق غربي پايتخت با حضور قائم مقام شهردار و معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران و شهرداران و مسئولان مناطق 2، 5، 9، 17 و 21 تهران برگزار شد.

 

قائم مقام شهردار تهران در اين جلسه كه سه ساعت و نيم به طول انجاميد، گفت: شهردار محترم تهران بر اجراي كمپين «آسمان آبي ـ زمين پاك» با محوريت پروژه «خط سفيد» تأكيد دارند و مديريت شهري تمام اهتمام و مساعي خود را به منظور اجراي اين پروژه از طريق هماهنگي بين حوزه‌هاي مختلف شهري به كار گرفته و خواهد گرفت.

شريفي افزود: كيفيت كارها برايمان بسيار مهم است و بيشترين اهميت را دارد و خروجي تمام اقدامات در قالب پروژه «خط سفيد» از جمله خط‌كشي ها، بايد ايجاد نظم و انضباط  در شهر و رفت و آمدهاي شهري باشد و اين مهم با به حداكثر رساندن هماهنگي بين حوزه‌هاي ستادي و اجرايي به دست مي‌آيد.

وی با اعلام اين ‌كه تنظيم و ارسال دستورالعمل از سوي واحدهاي اجرايي شايد آسان‌ترين كار باشد، تأکید كرد: هدف از اجرای  پروژه ی «خط سفید»، انجام خط‌كشي نيست، بلكه ترسيم خطوط با هدف تبيين شهري آرام، ايمن و منظم و برقراري نظم و انضباط در شهر و معابر شهري است.

برگه جریمه باید ظرف 24 ساعت ارسال شود تا اثرگذار باشد

قائم مقام شهردار تهران  با اشاره به  اين كه شهردار محترم تهران بر توسعه كنترل مكانيزه معابر شهري به منظور مديريت هوشمند جريان ترافيك از طريق دو برابر نمودن دوربين‌هاي نظارت تصويري تأكيد دارند، اظهار كرد: هنگامي نصب اين دوربين‌ها اثرگذار است كه برگه جريمه خودروهاي متخلف ظرف 24 تا 48 ساعت به درب منزل راننده متخلف ارسال شود تا آن فرد فرداي آن روز،  مجدداً مرتكب تخلف نشود.

دکتر شریفی با بیان این که كه در شهر توکیو با جمعيتی بالغ بر دو برابر تهران، پليس در سطح شهر ديده نمي‌شود اما جريمه‌  تخلفات رانندگی در طول روز، شب به شب به درب خانه‌ رانندگان متخلف ارسال می شود، تصریح كرد: در كشورهاي پيشرفته جهان به اين نتيجه رسيده‌اند كه كنترل هوشمند ترافيك بسيار بيشتر از حضور عوامل انساني تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر این که با ترسیم نقشه راه روشن، مشخص و یکنواخت، نخستین گام در تمام اقدامات مدیریت شهری محسوب می شود، اظهار کرد: فعالیت های شهری باید به گونه ای انجام شود که قابل ارزیابی و نمره دادن باشد، ضمن این که اساساً نگاه مدیریت شهری به بحث شهر و فعالیت های شهری، محتوایی است نه شکلی، چرا که اعتقاد داریم بدون نگاه اصولی و ساختاری به شهر و اجزای تشکیل دهنده آن، نمی توان کلان شهری همچون تهران را اداره کرد.

نگاه یکپارچه به شهر داریم نه نگاه پازلی

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نيز در اين جلسه با اشاره به اين كه مديريت شهري به جاي نگاه به شهر به منزله پازل، به شهر نگاه يكپارچه دارد، اظهار كرد: به منظور اجراي اصولي و صحيح خط‌كشي در شهر، از پژوهشگاه رنگ و پليمر كمك گرفته و در بخش زير ساخت‌هاي ترافيكي مورد نياز جهت اجراي پروژه «خط سفيد»، تمام توان خويش را به كار گرفته‌ايم.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه اين علاوه بر زيرساخت‌هاي ترافيكي، دو بخش مهم دیگر این پروژه آموزش و فرهنگ‌سازي و نیز اجراي قانون است، تصريح كرد: بايد با بدنه جامعه گفت  وگو كرده و ارتباط برقرار كنيم و نظم و انضباط را با همدلي مردم پياده نماییم تا شاهد اصلاح و بهبود رفتارهاي ترافيكي باشيم، ضمن این که در بخش اعمال قانون نيز پليس با همه نيرو پاي كار آمده است.

وي با تأكيد بر اين كه در تهران حدود 80 هزار راننده تاكسي، 80 هزار راننده آژانس، 200 هزار راننده در ادارات و سازمان‌ها و 40 هزار راننده در بخش حمل و نقل بار و كالا مشغول به كار هستند، اضافه كرد: در مجموع بالغ بر 400 هزار راننده سازمان يافته در تهران مشغول به كار هستند و به آموزش سازماندهي شده اين گروه كه شغل اصلي آن‌ها رانندگي است،  بايد بيشتر  توجه کنیم.

پارک های آموزش ترافیک تابستان میزبان خانواده ها است

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه به اين منظور، پارك‌هاي آموزش ترافيك، مكان‌هاي بسيار مناسبي محسوب مي‌شوند، اظهار كرد: فصل تابستان، بهترين زمان براي اين است كه والدين به اتفاق فرزندانشان به اين پارك ها بيايند و آموزش های،  لازم را   فرا بگيرند و از اين رو، هيچ يك از پارك‌هاي آموزش ترافيك در تابستان نبايد تعطيل شوند.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه ساماندهي ناوگان حمل و نقل عمومي از اهميت بالايي برخوردار است و پيشرفت فيزیكي و كمّي اقدامات پيش‌بيني شده، بدون پيشرفت فيزيكي و محتوايي آن‌ها مورد قبول نيست و نمره قبولي نمي‌گيرد، تصريح كرد: البته اداره امور را بايد نه از پشت ميز، بلكه در كف خيابان‌ دنبال كرد و ضمن اجتناب از كارهاي خودسرانه، در هزينه كردن از بيت‌المال در امور به عنوان امانتي كه در دست مسئولان است محافظت و مراقبت نماييم.

وي در پایان با تأكيد بر اين كه توجه به زيرساخت‌ها و تأكيد بر اعمال قانون را بايد توأمان در نظر داشته باشيم، خاطرنشان كرد: در شهرداري‌هاي مناطق و در مركز و واحدهاي ستادي بايد وظايف به صورت مشترك دنبال شود تا تفكر سيستمي بر مجموعه حاكم نشود، خروجي مورد نظر حاصل نمي‌شود.

گفتنی است در این جلسه که با حضور دکتر گیل آبادی مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل، فیضی رییس سازمان بازرسی و  دکتر رفیع مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران و با شرکت مهندس نظری شهردار منطقه 2، مهندس اسدی شهردار منطقه 5، مهندس حسینی شهردار منطقه 9، مهندس محمدزاده شهردار منطقه 17، و دکتر بافرانی شهردار منطقه 21 و معاونان مناطق مذکور برگزار شد، اقدامات و برنامه-های هر یک از این مناطق در قالب پروژه «خط سفید» به صورت جداگانه ارائه و نقاط ضعف و قوت آن مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: