جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 30 خرداد 1394     
با اصلاح رفتار شهروندی به طور قطع رفتارهای ترافیکی هم اصلاح می شود

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه شخصیت کوچه بازاری چالش اصلی ناهنجاری های ترافیکی در منطقه 12 است، گفت: چنانچه با همکاری تمامی دستگاه ها بتوانیم رفتار اجتماعی و شهروندی را اصلاح کنیم،  به طور قطع رفتارهای ترافیکی در شهر ساماندهی و اصلاح می شود .

سردار حسینی در تشریح طرح انضباط شهری در مرکز شهر با اشاره به اینکه تخلفات رانندگی و ناهنجاری های ترافیکی در منطقه 12 بیش از سایر مناطق به چشم می خورد، تصریح کرد: طی هفته های اخیر طرح ویژه راهور در منطقه 12 به اجرا درآمده است.

به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ساماندهی و نظارت بر ناهنجاری های رفتاری موتورسیکلت سواران نخستین اولویت راهور در اجرای طرح انضباط ترافیکی در این منطقه است. پس از آن با اصلاح زیر ساخت های ترافیکی بر رانندگی بین خطوط خودروها تاکید خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح خط سفید در منطقه 6 و 8شهر تهران، نتایج موفقی را در پی داشت، گفت: اکنون بیش از 90 درصد خودروها توقف پشت خط ایست، احترام به خطوط عابر پیاده ، توجه به چراغ قرمز و گردش به راست را رعایت می کنند. این در حالیست که در رعایت قانون بیشتر باید بر موتور سیکلت سواران و عابران پیاده تمرکز کنیم .

به گفته وی ناهنجاری های ترافیکی در منطقه 12 بیشتر از رعایت مقررات به شخصیت و تربیت افراد برمی گردد چرا که معتقدم بیشتر از بحث فرهنگی باید بر روی شخصیت افراد و تربیت درست انسان ها تمرکز کنیم .

وی تصریح کرد: یک شبه نمی توان انتظار داشت رفتارهای غلطی که در طول سالها در کالبد ذهن و شخصیت رانندگان نهادینه شده جای خود را به رفتارهای صحیح بدهد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بابیان اینکه بسیاری از رانندگانی که در محدوده مرکز شهر فعالیت دارند خارج از این منطقه و در خیابان های بالای شهر نمایی دیگر از رانندگی را از خود نشان می دهند، گفت: نحوه رانندگی افراد در این منطقه به فراخور موقعیت جغرافیایی و اجتماعی تغییر می کند. این همان چالشی است که ما باید با هماهنگی تمامی دستگاه ها برای آن چاره اندیشی کنیم .

حسینی با تاکید بر اینکه برخی بر این باورند که رانندگی بین خطوط و توقف پشت خط ایست نیز مانند بستن کمر بند ایمنی بسیار زود به نتیجه صددر صدی می رسد، تصریح کرد: این در حالیست که این دو مقوله قابل مقایسه با بستن کمربند ایمنی نیست چرا که کمربند یک بار در طول سفر بسته می شود اما حرکت بین خطوط لحظه ای است و باید بر روی رفتارهای ترافیکی مان کنترل در لحظه نظارت کامل داشته باشیم .

به گفته وی  چنانچه رفتار شهروندی را اصلاح کردیم بطور قطع رفتارهای ترافیکی در شهر ساماندهی و اصلاح می شود .

سردار حسینی خاطرنشان کرد: با استقرار تیم های ویژه در تقاطع ها و معابر بر توقف پشت خط ایست و رانندگی بین خطوط در منطقه 12 نظارت خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: