جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 28 خرداد 1394     
چراغ سبز سنا برای تمدید مذاکرات

فارس: «باب کروکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا تاکید کرد که دولت آمریکا باید زمان بیشتری برای توافق هسته‌ای در نظر بگیرد و نباید برای توافق ضرب الاجل تعیین کرد.

‬‎به گزارش بلومبرگ، «باب کروکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا تاکید کرد که دولت باراک اوباما باید زمان بیشتری برای توافق هسته‌ای در نظر بگیرد و اوباما نباید برای توافق در ضرب الاجل تعیین شده عجله کند.

وی با اشاره به اینکه از روند مذاکرات نگران است تصریح کرد نگرانی فزاینده‌ای از این مسئله دارد که دولت احساس کند اکنون بهترین زمان برای توافق است و این یک دیدگاه غیرقابل پذیرش است.

کروکر در گفت‌وگویی تلویزیونی ابراز امیدواری کرد که توافق تا پایان ضرب الاجل به دست نمی‌آید و افزود: من ترجیح می دهم که مذاکرات ادامه یابد تا به یک نقطه درست برسد.

وی از تشدید تحریم‌ها همزمان با مذاکرات به عنوان طرحی مناسب برای به نتیجه رسیدن مذاکرات براساس منافع آمریکا، استقبال کرد و گفت: از دیگر سناتورها درباره وضع تحریم‌ جدید بر ایران در صورت عدم دستیابی به توافق در ضرب الاجل تعیین شده چیزی نشنیده است.

ایران و 6 کشور، باید تا روز پایان ماه ژوئن (9 تیر ماه) به توافق جامع دست یابند، با این حال تداوم اختلافات موجب شده تا احتمال تمدید گفت‌وگوها تقویت شود.

به نوشته آسوشیتدپرس، قرار است نحوه اجرای توافق در 4 یا 5 ضمیمه، تشریح شود. با این حال، دیپلمات‌ها می‌گویند به دلیل وجود اختلاف نظر بر سر جزئیات، همچنان تمامی ضمائم ناقص است.

به گفته دیپلمات‌ها، متن اصلی به دلیل وجود اختلاف بر سر 10 موضوع اساسی، دارای ده‌ها جای خالی است که هنوز پر نشده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: